Beste mede autofanaten,
Sinds kort ben ik eigenaar van een BMW E46 323 coupe.
Nu wist ik dat hij warm liep alleen had niet voorzien dat het zo'n uitdaging zou worden, zit momenteel met de handen in het haar.
De KVS is, schoon, Olie is schoon ( geen sludge aan de peilstok/oliedop. thermostaat en waterpomp zijn vervangen en de radiateur loopt netjes door en de vin slaat keurig aan. De kachel is na het ontluchten maar heel even warm geworden, dit word ie nu ook niet meer
Als de auto stationair loopt blijft ie keurig op temp maar op het moment dat er wat meer belasting komt gaat ie koken en loopt de druk in de bovenste koelslang naar de radiateur hoog op. de onderste slang word daarentegen vrijwel niet warm.
Iemand een idee? ik wacht ik spanning af!
Groet,
Balt-Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Radiateur is inwendig wel goed schoon ?, vind wel een tegenstrijdigheid in je verhaal zitten , radiateur loopt netjes door , verderop , bovenste slang gloeiend heet , onderste amper warm , hoe voelt het radiateur blok aan ? Zit toch aan een verstopte radiateur te denken , hebben ze er ooit een pil in gegooid ?
De kachelknop moet open staan tijdens het ontluchten.
Heb m losgehaald om hem te spoelen dus vandaar. ga hem zaterdag afpersen en kijken of daar wat uitkomt!
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar