Hallo
Ik heb lucht in het koelsysteem zitten van mijn BMW 325i E36 van 1991. Ik heb al van alles geprobeerd om de lucht er uit te krijgen maar is tot nu toe nog niet gelukt.
Heeft er iemand hiervoor een goed idee/tip/oplossing?
Alvast bedankt
M.vr.gr. Jacco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo jacco
wat is het probleem precies en wat heb je al allemaal geprobeerd ?
stefan
De auto met de voorzijde zo hoog als mogelijk zetten en dan ontluchten
18 jaar
jacco
ik heb hetzelfde gehad en heb hem gewoon rustig aan gevuld,dus niet omhoog gekrikt of wat dan ook,
ik heb alleen de bovenste slang los gehaald wat naar de radiator loopt,dus eerst vullen tot het peil bereikt is,en erna blijven bijgieten in de bovenste slang tot dat eruit loopt.
het kan ook zo zijn dat onder het bijvullen in de slang,het waterpeil stijgt in je expansievat,maar dat maakt niks uit.ik heb hem tot aan de rand af gevuld,even laten staan en motor laten draaien,slang erop,en dan de blauwe aftapsloeg wat losdraaien tot het max. bereikt is en de lucht is weg!!
had van te voren ook al vanalles geprobeerd maar alles tevergeeft!
vergeet je temp niet vol open te zetten evenals je aanjager.
Succes en laat even wat weten aub
18 jaar
oke bedankt ik ga dat proberen. Ik had ook al de auto helemaal omhoog gekrikt maar dat hielp niet.
Nogmaals bedankt en ik laat het resultaat weten
18 jaar
stefan kan het zijn dat de dop van het expansie vat kapot is want als ik ga rijden met de dop er af dan blijft de temperatuur goed en wordt ie niet te heet en doet de verwarming het binnen in ook en als ik dan de dop er weer op draai dan wordt de temperatuur weer te heet en doet de verwarming het ook niet meer
18 jaar
Dan ligt je koppakking eruit of kop gescheurd. De opgebouwde druk/lucht kan niet weg door de gesloten dop en vormt een luchtbel rond de waterpomp en in de kachel.
jacco
bij mij werden de slangen ook hard,ik reed zo al 2 jaar rond!zonder problemen.iedereen heeft er weer een andere mening over,bij de ene mogen de slangen absoluut niet hard zijn/worden,en bv de dealer zegt dat dit wel mag omdat er tussen de 1 a 2 bar op komt te staan.
maar als je kop gescheurd is zou je bv ook koelvloeistof bij de olie hebben of olie bij de koelvloeistof,verbruik van koelvloeistof,witte drap in expansievat,witte rook uit uitlaat e.d.
maar als je dop defect is kan hij ook de druk niet meer kwijt,heb het ook eens een keer gehad en heb toen de dop vol WD-40 gespoten,dat heeft ff geholpen,maar wist ik wel dat het aan de dop zelf lag.want had toen even perfect gewerkt.
word je onderste en bovenste slang van de radiator even warm ?dus zowel met als zonder dop ?enworden ze toevallig ook hard ?dus hard van de eventuele druk die erop staat.
als alles goed werkt,slangen warm,radiator warm,temperatuurnaald in het midden,warme lucht en natuurlijk je waterpomp + thermostaat zou het wel eens goed je dop kunnen zijn,anders zou hij het ook moeten doen als hij er bv af was.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar