BMW 3-Serie: mijn toerenteller doet het niet zodra de multieriem er op zit

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i

Hallo,

ik heb een probleem met de toeren teller en zodra ik de multieriem erop zet doet de toeren teller het niet meer .
als ik de kachel op de hoogste stand zet dan doet die het af en toe .
volgens mij licht het probleem bij de dianamo ?
ik heb een bmw 318ti maar heb er een ander blok in gelegd een 320i.
sindsdien heb ik het probleem

kuchel

Geplaatst door kuchel (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Heb je alles omgebouwt ?? Dus motor, kabelboom, Ecu en km teller unit ? Die laaste moet je ook hebben, anders klopt er niks meer van, je dynamo staat los van de toerenteller.

kuchel (0), 13 jaar geleden

ik ben er al achter gekomen wat het is.
de dynamo geeft 24volt uit zodra ik de dynamo los koppel is het probleem weg.
maar heb wel veel geluk gehad dat de rest niks kapot is gegaan
maar bedankt voor de hulp

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dat is inderdaad iets teveel van het goede..Waarschijnlijk kom je weg met een nieuwe spannings regelaar.

Indien je de km teller klok van de 4 cilinder er nog in hebt zitten, zou ik deze wisselen met die van de 6 cilinder, anders klopt er n.l. niks van je toerental.

Gr Stefan

kuchel (0), 13 jaar geleden

ik heb de kabelboom tot aan de hoofd stekker vervangen en ik heb ook de computer en km teller klok ook vervangen en heeft het zelfde probleem als die van de 4cilinder maar als ik de dynamo meet kom ik op 24 volt uit en als ik op de polen meet van de accu dan wordt die terug gebracht naar 17 volt

gr. Roel

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Als je alles klaar hebt even langs de RDW....je heb nu 6 cilinders in plaats van 4...het kentekenbewijs moet hierom aangepast worden.
(denk aan de APK)

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Roel,

Ja dat snap ik, die 17 Volt is zowiso teveel, spanningsregelaar achterop de dynamo is voor 99% de veroorzaker, ik geloof dat je die van de andere dynamo zo kan omzetten, kijk maar eens, even het plastic kapje achter de dynamo verwijderen en dan zie je de regelaar met 2 schroefjes vast zitten, los draaien en eruit halen.

De km teller staat los van de laadspanning, maar was min of meer een tip.

De keuring waar Hans over praat, motorwijziging, stelt niks voor, indien alles mooi ingebouwt is, en de remmen voldoende werken, dat is het een eitje, zie het letterlijk als een uitgebreide APK, even € 50,- aftikken, een paar dagen wachten en je krijgt de nieuwe papieren per post thuis bezorgt.

Succes..

Gr Stefan

kuchel (0), 13 jaar geleden

ik had de dynamo los gehaald en alles gewoon via de accu laten kopen en toen deed alles het netjes dus dan haal ik voor de zekerheid een nieuwe dynamo want de spannig is echt veel tehoog

ik had naar de rdw gebeld en het stelde niks voor zeiden ze zelf al als die maar apk goed was en netjes was ingebouwt

maar weet iemand mischien hoe het kan zijn dat ik druk in de benzine tank heb zitten ?
ik heb 1 zwarte ronde buis waar 3slangen op moeten die heb ik er tussenuit gehaald maar weet niet meer hoe die erop moet :P
(ik ben een schema van bmw dealers aan het downloaden )

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Die 'buis' waar je het over hebt zal je koolstoffilter zijn..Haal die slangen eens eraf, blijft de druk er dan ook op staan ?

Ik zou gewoon eerst de wisselaar veranderen, dan zal hij weer goed zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.