auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 7-Serie 2000: Mooiste Bandenspanning Zuinigste E38 728i 7 serie ? bar zie plaa

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6 cylinder 728i

Geadviseerd wordt een bandendruk van 2.0 voor en 2.3 achter bij een ongeladen E38 en 2.3 voor en 2.8 achter bij een geladen E38. Volgens deze link althans http://www.autobanden-gids.nl/documenten...

Mijn autoboekje raad aan een bandenspanning van 2.0 tot 3.4 afhankelijk van vele vele variabelen zoals aantal personen bagage skidak enz enz. Bij een bandenspanning van 2.8 voor en achter zie ik deze lelijke wangen onderin bij alle vier banden die volgens mij aanduidt op een te lage spanning.

- Hoeveel bar pomp jij in je E38 en Welke ervaring heb je daarmee?
- Heb jij dan wel of geen "wangen" onderaan je banden?

Geplaatst door

Samurai (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik geloof dat je altijd je banden koud moet oppompen en niet warm. Voor de rest pomp ik alleen mijn banden harder op als ik wil gaan driften want je hebt gewoon veel minder grip met meer lucht erin. Die wangen horen nou eenmaal bij deze banden anders moet je grotere velgen nemen en banden met een kleinere zijwang. Maar dat soort velgen en banden verbruiken nou eenmaal meer brandstof.

rover200vi 0

9 jaar

Bandenspanning controleer je altijd koud.
Een paar tiende boven de voorgeschreven spanning kan nog niet zoveel kwaad , maar ze echt te hard oppompen maakt het onveilig , er is veel minder contact met het wegdek.
Daar kom je wel achter bij een bocht of noodstop , zeker bij nat wegdek , hoef je je daarna niet meer af te vragen , hoe kan dat nou.

Volledig mee eens veiligheid boven alles! Een te hard gepompte band zal ipv zijwangen een ronde onderkant vertonen. Bij mij lijkt eerder het omgekeerde: teveel onnodige contact met de weg, resulterend in snelle slijtage aan de banden en verhoogde benzineverbruik.

Kan ik koud 3.0 bar erop kunnen zetten? Kijken of hij dan rechtopstaat zonder wangen? Is het uitproberen waard of klappen dan de banden bij 3.0 bar koud / 3.3 bar warm? Bij hoeveel bar ontploffen ze eigenlijk?

Samurai 0

9 jaar

Volgens mij begrijp je het niet helemaal , door het gewicht van de auto krijg je een bolling aan de onderkant van de band , en daarmee een max contact met de weg en een recht afslijtende band , dit is een normaal verschijnsel.
Op de zijkant van de band staat de max toegestane spanning van de band , en KOUD controleren , VERGEET warm.
En op you tube staan leuke filmpjes van de dodelijke ongevallen met te hoge bandenspanning.
Ik weet niet waar je heen wilt , maar dit gaat eigenlijk nergens over.
Hou de voorgeschreven bandenspanning aan , met max 0.2 extra en KOUD meten.

Warm zal de band een hogere druk opbouwen dan koud, dus de maximale bandenspanningaanuiding op een band zou logischer zijn bij een warme band dan koude. Want bij koude meting is nog niet het maximum gemeten in de band. Mee eens? het aantal banden dat wegens overdruk ontploft is 20% hoger in de zomer dan in de winter. De hele reden waarom ik warm mijn bandenspanning meet/pomp is omdat een garagemonteur mij dit adviseerde die veel verstand had van de E38 en zei ook dat ik die gestandaardiseerde schema's moet vergeten en op basis van daadwerkelijke rijdeigenschappen in mijn auto en mijn banden het moet zelf meten en ik tot 3.4 bar wel kan. Binnen de deur van mijn auto varieren de bandenspanningen van maarliefst 2.0 tot 3.4! Afhankelijk van seizoen, velgenmaat, en vele vele andere variabelen. Maar ik durf dat niet en wil eerst zeker weten of andere E38 eigenaren dit ook onderstrepen.

Moet ik warm meten vergeten en alleen koud meten/pompen?
Maakt het voor de bandenspanning niet uit of het hier -5 is in de winter of 35 graden is zoals recentelijk in de zomer?

Samurai 0

9 jaar

Ik zou gewoon de waarden pakken van de beladen auto dus 2.3bar voor en 2.8bar achter en dan de banden vullen als je er nog amper mee heb gereden dus minder dan 1 km dat geeft altijd de beste resultaten vind ik. Zelf ben ik gestopt met deze praktijken omdat ik heel vaak er last van heb dat mijn ventiel ging lekken na verloop van tijd de ventieltjes zijn heel erg kwetsbaar namelijk. En als ik te vaak mijn bandendruk ging meten of banden bij ging vullen ging mijn ventiel stuk. En als je je banden harder op gaat pompen dan gaan ze bol staan en heb je minder contact met de weg en zullen ze ook scheef af gaan slijten. De binnenkant van de band zal dan namelijk alleen nog maar contact hebben met de weg en dan zal alleen het midden slijten zoals op deze

rover200vi 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.