BMW 3-Serie: motor loopt warm

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

hallo, heb vandaag 160km gereden toen ik thuis aan kwam steeg tempmeter naar max toen ik uitstapte spoot er koelvloeistof onderuit de auto
weet niet precies waar uit reservoir,radiateur of overstort ?????als ik heb nu 5min laat lopen styg temp meter meteen weer naar max
en kachel wordt ook niet meer warm zit wel genoeg koelvloeistof in en lekt verder nergens onder de auto,had gehoordt dat misschien visco
kon zyn moest een krant erin steken zou kapot moet gaan,hy draai ook niet super hard en krant blyft heel ???moest hem misschien ook ontluchten
maar ik kan maar 1 ontluchtings schroefje vinden en heb ik open gedraait komt heel langzaam een heel kleine beetje vloei stof uit.koelvloeistof reservoir blyft netjes vol komt geen water uit uitlaat zit ook geen water aan olie dop dus denk zelf niet dat de kopakking is????????????
komt ook zomaar ineens opzetten was eerst prima..
(hoor trouwens ook een sissend geluid in de buurt van de eerste bougie (van links gezien) maar daar zitten ook een paar slangen maar weet niet waar het precies zit.)dit kwam van lekkende radiator....

heb vandaag nieuwe visco koppeling geplaatst en nieuwe temostaat probleem blyft aanhouden.loopt wel netjes en de kachel blyft ook koud heb wel een lek gevonden in de radiator dat was het sissend geluid, kan nog z``on 5/10km mee ryden dan weer in het rood ben bang dat de radiator
kapot is maar wil het graag zeker weten nieuwe kost al gauw 200-300 euro was al weer 130 euro kwyt aan visco en therm.was niet het probleem.
kan iemand my vertellen als radiator lekt hy ook meteen kapot is en dit kan veroorzaken,ik weet nu niet of het radiator definitief kapot is !!!!
ook raar is dat de rechte slang van radiator een beetje druk heeft en warm is en de linkse boven by de thermostaat warm is en beneden koud en
weinig tot geen druk heeft?????

hallo,ben ik weer vanmorgen radiator goed kunnen ontluchten tempmeter blyft weer netjes in het midden en de kachel doet het ook weer
het probleem lykt opgelost ,alleen doet de kachel het alleen boven het dashboard en niet aan de voorkant.ik denk dat het aan een slang ligt
nog effe verder zoeken maar dat komt wel goed denk ik ....ben weer bly tevreden opgelucht hahahaha
nog wel effe een nieuwe radiator erop voor de zekerheid beter save dan sorry....

met speciale dank aan stefan 84 voor de goede tips toppie hoor!!!!!!
hou jullie nog op de hoogte






kan iemand my misschien wyzer maken in deze b.v.d raymond stefan bedankt

heeft trouwens 170km gelopen ....

ray11

Geplaatst door ray11 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het probleem is waarom dat gebeurde,vul bij koude motor eens het reservoir,draai de dop erop,laat hem warm lopen,ontlucht hem dmv de schroef naast de dop wat los te draaien,net zo lang dat er puur koelvloeistof uit komt,en je geen gesis ( dus lucht ) meer hoort..vul zonodig bij,en controleer nogmaals bij koude motor..

Circuleerd de kvs wel nog ? dus als je de dop eraf hebt,en de motor laat lopen,zie je dan een straatje eruit komen ?

Vaker gaat het reservoir kapot,dus het gedeelte waar je de dop opdraait.

Ik lees dat het onder het rijden is gebeurt,dan volstaat de rijwindkoeling,als je geen straaltje terug ziet lopen in het kvs reservoir,controleer dan eens de waterpomp,ook deze gaan nog wel eens graag stuk.

Ook het sissen wat je hoort is niet normaal,waarschijnlijk lucht in het systeem of een lekkage.

Iets van druk op de slangen is ook normaal,bij teveel druk gaat de zwakste schakel kapot..

De visco mag je bij koude motor kunnen stoppen ( als de motor loopt ) maar als de motor warm is,moet hij blijven draaien,dus je mag hem niet tegen kunnen houden.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.