BMW 3-Serie: Motor vermogen

Bouwjaar: 1995

TDS uit 95 die inhoudt bij de 150 in de 5de versnelling. Probleem nog steeds aanwezig na de volgende handelingen;

Alle filters vervangen(brandstof,lucht en olie)
Vuldruk sensor schoon gemaakt(zat helemaal dicht gekoekt met olie)
Collecteur waar de vuldruksensor inzit ook helemaal schoongemaakt, Zat ook helemaal vol met aangekoekte olie.

Auto rijdt nu veel beter, trekt beter op en pakt ook beter op in de 4 en 5de versnelling. Echter bij 3750 toeren in zijn 5, ongeveer 150 km per uur gaat er een lichte schok door de wagen en valt hij terug naar 140. Iemand nog een idee voor dit probleem???

deen

Geplaatst door deen (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

stefan84 (0), 18 jaar geleden

luchtmassa meter defect ??

heb je hem al eens laten uitlezen ?

Succes

deen (0), 18 jaar geleden

Ja, bij het uitlezen geen enkele foutmelding.
De LMM, waar zit die precies of is dat de zelfde als de vuldruksensor???

deen (0), 18 jaar geleden

Trouwens, iemand enig idee waar die olie vandaan komt? Een maatje van me zegt dat het via het egr systeem terug komt.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

de luchtmassa meter zit tussen het luchtfilter en slang naar de inlaatspruitstuk.kan niet missen.

is een klein zwart hoekig ding met een stekker eraan.

lekt hij trouwens ergens olie of is dat probleem al verholpen ?

succes,

deen (0), 18 jaar geleden

Ok bedankt, ik zal de LMM zaterdag proberen te vervangen. Nee hij verbruikt nauwelijks olie, hij drukt er een klein beetje uit bij de vuldop maar dat is echt minimaal. Ik denk dat ik de eerste ben die de collecteur eraf heeft geschroefd en dus constateerde dat ze vol aangekoekte olie zat.

deen (0), 18 jaar geleden

Afgelopen week bij de brezan geweest, die kunnen geen LMM leveren. De dealer vraagt er ex btw 420 euro voor. Iemand nog een idee waar boven vermeld probleem aan kan liggen voordat ik 500 euro uit geef????

stefan84 (0), 18 jaar geleden

ben je inmiddels al verder gekomen met het probleem van je auto?een luchtmassameter is inderdaad niet goedkoop.deze gaan nog wel eens graag kapot!maar als hij deze fout al niet aangeeft zal het hoogswaarschijnlijk ook niet kapot zijn!

misschien dat je het probleem inmiddels al verholpen hebt ?

deen (0), 18 jaar geleden

Nee, ben nog niet echt verder gekomen met dit probleem. Gelukkig doet het probleem zich aleen maar voor in z'n 5 op de 140 km plus. Verder kan ik goed mee komen in het verkeer. Moet nu de gloeipunten vervangen, hij begint moeilijk te starten met de huidige kou. Schijnt nogal een tijdrovend klusje te zijn. Ik heb ook alleen maar tijd in het weekend vandaar dat e.e.a. wat langzaam gaat. Bedankt voor je interesse.

harold1980 (0), 17 jaar geleden

hoe ver gaat je eco meter tot de 18ltr of haalt ie dat nie

stefan84 (0), 17 jaar geleden

naar die eco meter moet je niet kijken,dat is maar bijzaak en kun je geen punt op trekken.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Denk dat het probleem al is opgelosr sinds December 2005.......
Of de auto heeft verkocht ;)

Treb (0), 17 jaar geleden

[quote=Cor1822]Denk dat het probleem al is opgelosr sinds December 2005.......
Of de auto heeft verkocht ;)[/quote]
Misschien horen we nu nog hoe het is afgelopen [b][color=#ff9900]:-)[/color][/b]

stefan84 (0), 17 jaar geleden

heheh..

deen (0), 17 jaar geleden

Goedendag, nee heb de auto nog steeds in bezit. Het probleem is idd opgelost. Dacht dat ik dit alwel gemeld had. Maar hier bij dezen, Na het reinigen van zowel het inlaatspruitstuk als mede de vuldrukscensor (lmm blijkt ie helemaal niet te hebben, of we hebben het over het zelfde als we praten over de vuldruk scensor)begon de motor al een stuk beter te lopen. Heb er toen nog eens een flesje van dat scoonmaak spul voor in de tank tegen aan gegooid en na een weekje begon hij prima te lopen. Doet nu gewoon weer top op 180 en verbruikt nauwelijks olie. Ik heb het inlaatspruitstuk nogmaals gecheked en deze loopt weer langzaam vol met aangekoekte roetdeeltjes. Als ik ze 1 maal per jaar grondig reinig is er niks aan de hand. Vriendelijk bedankt voor jullie belangstelling. Den Deen.

P.s. ben super blij met mijn Bimmer. Touring mooi groen en erg zuinig 1 op 16 gemiddeld. Met airco en sportuitrusting, wat wil je nog meer...?

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Of gewoon de EGR klep met blindplaatje afsluiten, is schone lucht in de inlaat, geen rommel meer in het blok.

Cor

deen (0), 17 jaar geleden

Cor, krijg ik dan geen problemen met de roetmeting bij de keuring?

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Juist niet, de roet uitstoot zal lager zijn, en NoX wordt niet gemeten, EGR klep is geen apk keurpunt.

Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.