close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Naaldslagsensor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d M47

Sinds gister 'Puft' mijn auto, net zo'n geluid als wanneer je kleppen tikken maar dan zonder het metalige geluid maar meer alsof er kortstondig lucht ontsnapt, tevens ruikt het in de auto naar uitlaatgassen.

Bij de dealer de auto laten uitlezen en die geeft aan dat er een probleem is met de naaldslagsensor. (verstuiver)

Mijn vragen:

- Kan het puffen en de stank door de naaldslagsensor veroorzaakt worden.
- Wat kunnen de oorzaken zijn van een kapotte naaldslagsensor.
- Zouden er nog andere symptomen moeten zijn wanneer de naaldslagsensor kapot is.

Geplaatst door

boccaccio (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Iemand? Kan ik hier nog even mee doorrijden of kan het schadelijk zijn?

boccaccio 0

16 jaar

josh zo telezen lijkt mij het niet verstandig om er mee door te rijden.
hij moet toch verfvangen worden dus ik zou het maar direct laten doen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Maar is het niet zo dat wanneer de Naaldslagsensor kapot is er hele andere symptomen moeten optreden? Zoals inhouden en veel roken...
Auto rijd verder normaal namelijk. op het gepuf en de stank na.

boccaccio 0

16 jaar

dat hangt er van af wat er stuk is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Ik heb ook ergens gelezen dat de verstuivers kunnen 'lekker' (Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Hoe kom ik bij de verstuivers om te controleren of deze nog goed vast zitten? Zitten ze onder de kunststof kap rechts van het luchtfilter?

Ook las ik hier dat de uitlaat gassen ook door de ERG klep/slang kunnen lekken. (Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Waar vind ik de ERG klep?

boccaccio 0

16 jaar

Ik heb net even de plastic kappen er af gehaald om een kijkje te nemen.
Het volgende viel mij op.

Bij de rechter verstuiver (indien dat de verstuiver is) ligt een plasje olie waar luchtbellen uit komen wanneer de motor warm is.
Bij linker verstuiver ruikt het heel erg naar uitlaatgassen wanneer de motor warm is. Er is goed te zien op de foto dat deze ook erg zwart is.

Daarnaast kan je op foto 2 zien dat er een slangetje bij de rechter verstuiver bijna kapot is. Wat doet dit slangetje?

foto1
[img]http://home.wanadoo.nl/josbakker83/BMW/1...[/img]



foto2
[foto 2 weggehaald. Ik weet nu wat dit is]

boccaccio 0

16 jaar

dat slangentje is voor de retour diesel dus de diesel die niet gebruikt is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

[quote=jan T]dat slangentje is voor de retour diesel dus de diesel die niet gebruikt is.

groetjes jan.[/quote]
En heb je ook een idee wat die dingen zijn waar luchtbellen en uitlaatgassen uitkomen? Zie foto 1

boccaccio 0

16 jaar

Ik de 2 moertjes die links en rechts van elke verstuiver zitten aangedraaid, deze zaten redelijk los namelijk. De rechter borrelt niet meer, maar de linker blijft roken. Ik heb de boel ook even schoon gespoten om te kijken of de olie ook weer terug komt na een tijdje. Want olie hoort daar niet te komen toch...? Kan het ook een lekke koppaking zijn bijvoorbeeld?

boccaccio 0

16 jaar

retour slangen niet lek van de verstuivers??

Zou kunnen, ze zien er slecht uit, zoals ook te zien op de foto.

Maar als deze lek zijn dan loopt er diesel uit? Of gaat hij daarvan roken?

boccaccio 0

16 jaar

lekt diesel uit, en door de warme motor kan deze diesel gaan dampen/roken.

Dat is niet zo mooi gezien er dan ook een grote kans is op brand... Zou dus kunnen verklaren waarom hij alleen rookt wanneer de motor warm is. Kan het dan ook zo zijn dat hij minder rookt wanneer je meer gas geeft omdat er dan minder diesel retour gaat?



Maar daarintegen kostentechnisch gezien wel beter gezien die slangetjes niet zo erg duur zijn...Mits de auto niet afbrand.

boccaccio 0

16 jaar

universele brandestof slang van 3.2mm denk ik.
kosten een euro of 5.

Kan ik die brandstof slangen zo los trekken of moet ik daar nog iets speciaals voor doen?

boccaccio 0

16 jaar

Die komen dus vrij makkelijk los...
Ik heb ze alle drie vervangen en de boel weer even schoon gemaakt. Hij rookt nog steeds, maar ik ga kijken of het nu na een tijdje weggaat.

boccaccio 0

16 jaar

Na 1500 Km rookt de achterste verstuiver nog steeds.

boccaccio 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.