👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een probleem. Regelmatig motorstoringslampje. Na herstart weer weg. Uitgelezen en sterk negatieve trim op 1 bank. Koud starten in principe prima maar zodra de auto warm is en een uurtje stilstaat is het starten een ramp.
Garage heeft wegens misfire een injector vervangen maar probleem blijft. Nadruppen van injector lijkt me sterk want zou dan juist ook bij koude start probeem verwachten? Als ik stationair laat lopen en oliedop even verwijder gaat motor iets slechter lopen. Ook spettert er iets olie uit de vulopening iets wat me normaal lijkt? Ook hoor ik een beetje een ploppend geluid en lijkt het te waaien.
Wel ruikt het daarna naar brandstof in de auto.
Motor loopt verder als warm is prima maar die negatieve trims kan ik niet verklaren (-28%)
hoe ruikt je olie? Als deze vol brandstof zit... (soms moeilijk vast te stellen)
Maar als die te veel brandstof bevat door lekkende toestanden....
(n43 en injectoren....genoeg over te vinden)
Ja maar injector vind ik zo vreemd. Als die zou druppelen dan zou je verwachten dat hij ook startproblemen geeft als auto na warm gelopen te hebben en een half uurtje stil staat ook slecht zou starten? Slecht starten echt na ongeveer een uur stilstand.
En wat betreft de olie, heb de dop heel even open geprobeerd te doen tijdens stationair. Ging redelijk goed alleen hoor ik dan best wel lawaai (pop pop pop) en blaast die best zeg maar. Olie spettertjes (wat geloof ik normaal is)
Zou het de carterventilatie of dat membraan ook kunnen zijn? Op afstand natuurlijk slecht te zeggen maar toch :-)
6 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-Serie of stel zelf een nieuwe vraag.
Controleer ook even of de brandstofdruk sensor z'n werk doet. Die zit aan de achterkant van de injectie galerij.
10 uur