BMW X5: noodstand! de motor draaid niet zuiver, fout melding missfire...

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3000 IA

Hallo,

Ik zie dat er hier heel wat suggesties gedaan worden, ik hoop ik kan verder!

Ik heb een BMW X5 3.0IA bj 2001 ondertussen 205000 km

Ik heb gas laten installeren ongeveer 7 maanden geleden, de auto draaide perfect!
1 maand geleden, ik ging juist naar werk, begon de auto op 5 of 4 cylinders te draaien valt direct stil vanaf ik geen gas meer gaf!
Ik startte gewoon opnieuw en was weer ok... hoedan ook, het probleem kwam enkel op gas voor, dus bij de installateur terug gevracht en en heeft ontdekt dat de injectoren van de gas kapot waren... alle 6 vervangen!

In ben dan onmiddelijk nadat op vakantie vertrokken, alles was goed tot na 500km... dan begon hij weer op 4 of 5 cylinder te draaien, na een keer uitzetten en weer starten was het weer goed. Ik heb op 3weken 7000 km gereden op vakantie en het is 4-5 keer gebeurd...

Ik ben nu terug in Belgie, en het gebeurd dagelijks, ik rijd dus enkele dagen op benzine en hij loopt redelijk maar niet effectief zoal het moet.

Ik heb hem eindelijk vandaag kunnen laten uitlezen bij mijn gas installateur en hij heeft volgende gevonden: getest op benzine ( de motor draaid helemaan niet goed stationneer )

Engine speed 728rpm
Coolant temperature engine 59°C
Coolant temperature radiatour outlet -48°C DIT IS RAAAR denkt hij!!! minus 48°C
Oil temperature engine 56°C
en nog wat gegeven maar die lijken ok te zijn... behalve dus de Coolant temperature radiatour outlet -48°C.


Weet iemand waar deze sensor ligt?
Heeft iemand dit al voorgehad?
Kan de probleem veroorzaakt worden door sit?


alle suggesties zijn welkom, ik ben echt hulploos!

rocky_gent

Geplaatst door rocky_gent (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW X5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zie je andere vraag

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Niet iedere autofabrikant gebruikt zo'n Coolant temperature radiatour sensor, maar bij BMW kom ik
hem wel vaak tegen.
Waar hij zit weet ik niet, in de buurt van de radiator? gewoon even bij een dealer vragen waar hij zit.

Of kijk hier eens.
http://www.realoem.com/bmw/select.do

-48Gr is een waarde die je vaak ziet als er een stekker los ligt van zo'n sensor of als deze sensor defect is.


Oiram

rocky_gent (0), 14 jaar geleden

is het stuk nr:3? http://yfrog.com/1434037453p

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat lijkt mij de koelvloeistof temperatuursensor zelf.
De sensor die jij zoekt moet ergens bij de waterslang vanaf de radiator naar cilinderkop zitten.

Jou afbeelding laat een sensor linksachter zien.
Rechtvoor zou ik eens zoeken.


Oiram

rocky_gent (0), 14 jaar geleden

Ja er is nog een sensor op de darm van de radiatoor beneden links.

Ik ben vandaag naar een bosh service geweest en hij heeft dezelfde fout gezien en ook dat er foute ontstelking is geweest en is op 1,2,3,5 en 6de cylinder...

Na resetten van de fouten en een kleine rit verder moest ik nog eens bij hem voor diagnose, de fout van de -48°C was nergens te zien! De mens zei dat de sensor niet kapot was maar in fout is gegaan door de missfires op de 5cylinders!

Hij denkt dat de bobijnen moeten vervangen! Maar is wel niet 100% zeker!

Na resetten van de fouten heb ik ongeveer 20km gereden tot de lampje van de motor is gaan branden... in deze periode draaide de wagen perfect!

Wat denken jullie? zal ik de bobijnen vervangen? of kan ik ze op een of andere manier meten? ik heb op internet gevonden dat 1 bobijn 0.8 ohm moet hebben... maar het is moeilijk om ze te meten en 9/10 keer zal de meting niet kloppen...

1 bobijn kost 49€ ik zal ze natuurlijk alle 6 vervangen; maar niemand kan me 100% zeggen of er de bobijnen slecht zijn!

De dealer van BMW is volzet tot einde deze maand!

Ik heb al 2keer diagnose betaald dus 2x 50€ ben al 100€ kwijt en ben niet verder gekomen!


AUB ADVIES.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ga eerst maar eens een aantal dagen op benzine rijden. Grote kans dat het gas-systeem de fouten op de cylinders veroorzaakt.
Mooiste is al je de huidige fouten laat verwijderen en dan op benzine rijden.
Blijven de codes nu weg dan ligt de oorzaak in het gas-systeem.

Overigens, ik geloof niet dat misfires de radiateur temperatuur sensor beinvloeden. Dan is een breukje in de aansluitdraden meer waarschijnlijk.
Toch maar naar de dealer in het vervolg omdat dan uiteindelijk toch goedkoper is?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.