Hallo allemaal,
Ik rijd sinds enige maanden een 320D touring automaat van 2-2002.
Sinds kerst heb ik de eerste problemen:
Eerste symptoom : grootbeeld navi slaat vast (strepen in frozen scherm) en start daarna weer op onder het rijden.
Kort daarna valt het gas weg terwijl ik op de cruise-control rij.
Weken niets aan de hand en dan valt het gas weer weg, dit keer niet op de cruise-control en op de vlucht strook slaat de auto af.
Daarna is hij wel direct weer te starten en loopt onregelmatig.
Naar dealer geweest die een waslijst aan onsamenhangende storingen tegenkomt en vind in de "box" onder de motorkap in de hoek links (bij scharnierpunt kap) 2 dunnen kabelbundels welke klem hebben gezeten tussen box en deksel.
Deze laten nameten maar geen breuken gevonden.
1 van de storingen in het geheugen vond ik wel erg vreemd: ABS <9V en ABS >18V.
Ik heb vreemde verhalen gehoord over storingen die optreden door defecte spannings regelaars op de dynamo.
Zou ik het hier moeten zoeken?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jammer dat niemand reageerde maar ik ben eruit:
Dynamo gedemonteerd en laten testen, op zich niets aan de hand.
Toch het e.e.a. laten demonteren en men zag een met olie doordrenkt binnenwerk en borstels tegen versleten aan.
Borstels en lagers laten vervangen en schoon in de auto gemonteerd.
In de rubberen inlaatbuis, de laatste voor het inlaatspruitstuk een winkelhaak-scheurtje gevonden.
Deze eerst met een banden plakker gerepareerd.
(onderdeel staat nu in bestelling. 55,- euro voor een rubber hose van nog geen 20 cm)
Omdat de auto weken zonder aangesloten accu heeft gestaan, zal het storingsgeheugen misschien ook wel een stuk gewist zijn maar ik weet niet op dat zo werkt.
Maar goed, proefrit gemaakt, warm laten worden en daarna flink doortrekken. alles Prima!
Geen rook, normaal vermogen, niets aan de hand.
Op zich wel logisch: bij onderdruk in de inlaat valse lucht naar binnen, arm lopen van moter
Met een turbo-druk wordt lucht bestemd voor motor naar buiten geblazen, rijk lopen-> roken.
Natuurlijk snapt het brein er niets van ten opzichten van de gemeten lucht massa aan de voorkant.
Wat natuurlijk erg slecht is is dat een BMW stealer dit niet constateert in de 1,5 uur dat ze er mee bezig zijn geweest.
Zal ik een klacht brief sturen?
Voorlopig houdt ik het erop dat het is opgelost, maar houdt het draadje nog maar even open...
We hadden kunnen zeggen , zou kunnen dat van de dynamo .
Soms moet je wat proberen , en dit heeft zo te zien goed uitgepakt.
topic gesloten
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar