close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 318i E2: onregelmatig toerental en trillen

Bouwjaar: 1994

Hallo,

heb sinds een paar weken een 318 die meestal erg lekker rijdt. Wat mij wel op is gevallen, is dat het gaspedaal trilt bij +/- 4000 toeren. Vlak eronder is niets aan de hand, en bij ongeveer 4100 toeren is het ook weer weg, dus alleen bij 4000 toeren.
Nu is dit voor mij niet zo'n groot probleem want het is een perfect signaal om je te laten herinneren dat je beter een versnelling hoger kan rijden, en in zn 5 rijdt ie 140 bij 4000 toeren, dus het kan ook nog in de kosten besparen... Het is in ieder geval niet aan te raden om 140 te blijven rijden want het getril is zeer irritant en gaat door je hele been.
Maar ik vraag mij toch af wat het trillen nou is, of het kwaad kan, en of/hoe het te verhelpen is.

Verder heb ik af en toe het probleem dat ie stationair niet goed loopt. Meestal loopt ie constant 900 maar dit daalt soms tot de 400. Dit corrigeert ie dan weer zelf naar over de 1000 om daarna weer terug te vallen. Dit doet ie ongeveer om de seconde.
Vandaag was het bij het inparkeren zo erg dat ie volledig afsloeg. Het was niet mogelijk om met alleen een slippende koppeling achteruit in te parkeren, je moet constant het gaspedaal licht ingedrukt houden.
De motor is overigens op temperatuur als dat terugvallen zich voordoet. De keren dat ik het heb meegemaakt had ik steeds ongeveer een kwartier gereden.

Geplaatst door

B--E--N (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ondertussen loopt ie weer netjes stationair tussen de 900 en 1000 toeren, dat lijkt dus opgelost. Misschien dat de lambda sensor even goed schoon moest worden geblazen want hij liep weer goed na een paar minuutjes plangas rijden...

Nu alleen het probleem met de 4000 toeren nog. Heeft dat te maken met die luchtomloopklep? Of was dat de oplossing voor het stationair probleem?

B--E--N 0

18 jaar

luchtomloopklep
zit bij je spruitstul met 2 lucht slangen en een stekker eraan
even schoonmaken dat help vaak

imacthomas 0

18 jaar

dat was voor stationair

imacthomas 0

18 jaar

dat heeft zichzelf dus al opgelost. Maar zal sowieso de luchtomloopklep schoon maken als ik tijd heb en het weer mee zit. Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze...

Zit wel nog met het getril. Heb het al aan veel mensen gevraagd en niemand weet het. Ik begin er langzamerhand aan te wennen, maar ik weet zeker dat ie dit in '94 nog niet had, anders ging ie direct weer terug naar de dealer. Pas als je het zelf voelt merk je hoe irritant het is en begrijp je ook direct waarom ik er iets aan wil doen. Ik wil comfortabel rijden, altijd, dus ook bij 4000 toeren. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ookal is het een vaag vermoeden, roep het maar, alles beter dan misschien de oplossing hebben en niks zeggen.

Alvast bedankt!

B--E--N 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.