Ik constateer een overdruk in het klepdeksel, hij blaast onder de vuldop door met de nodige vervuiling van olie. Carterdruk is niet aanwezig, iemand enig idee wat dit kan zijn? misschien een kleprubber of iets dergelijks? Auto loopt verder prima en trekt ook goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat is altijd zo,kleprubbers is onmogelijk die zorgen er alleen maar voor dat er niet veel olie langs de klepsteel naar de vernrandingskamer gaat (blauw rokende motor)misschien je afdichtingsring van je vuldop kapot??
Dat er overdruk is is mij wel bekend maar je ziet dat het er nu met veel druk onderuit komt. Kappen zijn erg smerig en rond de vuldop ligt er olie die er aan de zijkant afdruipt en dan op de uitlaat komt. Bij stilstand zie ik rook uit de rechterwielkast komen. Is het normaal dat deze druk zo hoog is? Bij de vulstokopening voel ik geen overdruk.
16 jaar
je moet effe kijken of je carterontluchting niet verstopt zit,maar dat er flink wat druk uitkomt is bij alle BMW's,wat bedoel je met vulstokopening,en is je rubber niet kapot van je oliedop(daar waar het lekt)
16 jaar
Hoe kan ik nakijken of de carterontluchting verstopt is? Het rubber onder de dop lijkt oke.
16 jaar
Ondertussen is het probleem opgelost. Het had niets te maken met de vuldop!
Vuldop vernieuwd maar nog steeds veel overdruk in klepdeksel. Bij het uitnemen van de vulstok kolkte de olie uit het pijpje van de vulstok.
Er blijkt een klep in de carterontluchting te zitten die om de 70000 km. vervangen moet worden. Motor draait nu weer zonder druk in klepdeksel.~!
16 jaar
kijk eens aan.
16 jaar
ff een vraagje...als je in zijn 5e versnelling volgas geeft tot hoever reikt dan de verbruiksmeter bij jouw 525D?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar