ik ben ten einde raad,vorig jaar deze bmw520i gekocht,terug naar huis,aderhalf uur rijden ,rijd perfect,bij thuiskomst aan de kook.Kop kapot nieuw motorblok erin,nieuwe thermostaat,want die had de vorige eigenaar eruit gehaald.Daarna ongeveer 2weken mee gereden,toen naar Rotterdam reed nog steeds perfect,in rotterdam stoppen we bij hotel,daarna weer weg met de auto,aan de kook ,naar uren bezig te zijn geweest afgesleept door ANWB.Weer schade bmw gekocht om het motor blok om te zetten LET OP een 525i 158.000km alles omgebouwd,weer aan de kook.Toen het zekere voor het onzekere genomen,complete koprevisie laten doen,nieuwe koeler gekocht,viscoven is goed waterpomp is goed,binnen een kwartier is de auto weer aan de kook !!Hoewel ze zeggen dat de kachel niet de oorzaak kan zijn bij dit model,toch slangen kachel eraf gehaald,nog aan de kook ,dus de kachel kan het ook niet zijn.Wie heeft eventueel nog een idee waar het aan kan liggen???deze auto heeft me nu al zoveel geld gekost ,ik heb hem nu 13 maanden en er nog geen vier weken mee gereden,ik weet het ook niet meer,zefs bij de bmw-dealer zeggen ze,ja dat is wel heel vreemd!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is misschien je radiator niet verstopt? Als dat zo is dan kan je motorblokken erin blijven gooien dan zullen ze allemaal kapot gaan. Een nieuwe radiator kost niet zo veel. Maar zorg wel dat je een orginele radiator er in doet dan blijft ook je motor een stuk kooler dan dat je een imitatie er in doet. mijn motor werdt toen ook beter gekoeld door een orginele radiator dan de imitatie die ik irin had laten zetten bij mijn vorige auto een bmw 518.
Groetjes
Astra rijder
We hebben meteen een splintenieuwe radiator erin gezet,gelijk met denieuwe kop,dus hier kan het niet aan liggen.
20 jaar
Het enige wat we nog kunnen bedenken is dat de afsluiters van de kachel kapot zijn,want als ik de tuinslang aan de ene kant erop zet stroomt het water er gewoon door,maar als ik het aan de andere kant erop zet stroomt er niets door???Wie weet of dit mischien een oorzaak kan zijn ,of heeft dit ook meegemaakt??
20 jaar
Ik zou het wel vreemd vinden, maar de kachels van dat type bmw zijn elektronische regeld maar het zou best wel eens kunnem dat ze blijven hangen. Maar blijft je kachel misschien koud dat zou betekenen de de afsluiters blijven hangen en geef er een paar tikken tegen misschien komen ze wel los. want als je de kachel aan hebt moet je ze horen tikken de afsluiters als ze dat doen dan zijn ze goed. Heb je de auto wel goed ontlucht en zit er voldoende koelvloeistof in als de motor warm wordt moet het koelvloeistof peil boven de aanduiding cold zijn.
Groetjes
Astra rijder
20 jaar
ontlucht is hij zeker wel,ook met de vorige motorblokken hebben we niet anders gedaan,en wat de koelvloeistof betreft dat is ook allemaal in orde.Al zoveel mensen erbij gehad die verstand van autos hebben,deze bmw is een groot mysterie voor iedereen.
20 jaar
Gerard,
Waterpomp is goed zeg je maar weet je heel zeker dat het schoepje niet los op het asje zit dit heb ik al diverse keren meegemaakt.
Hans
we gaan vandaag nog een keer de waterpomp nakijken en de afsluiters van de kachel,het moet een van die twee zijn,maar omdat dit het derde motorblok is lijkt het me niet de water pomp,want met elk motorblok zit er weer een andere waterpomp aan,en elk motorblok gaat aan de kook.Ik heb er wel naar gekeken,volgens mij was alles goed,maar mischien heb ik iets over het hoofd gezien,en ik zal de tip van Hans even in het achterhoofd houden,bedankt.
20 jaar
Misschien een domme vraag maar hebben jullie leterlijk alles overgenome van de laaste schade bmw 525i incl de bobine, de hele draadboom tot aan de inspuitcomuter/boordcomputer, en natuurlijk de inspuitcomputer/boordcomputer zelf. Want er zijn in de periode van de e34 verschillende blokken gebruikt. en kijk even ook op http://www.bmwe34.net daar staan ook nog tips op het over het oververhitten van je motorblok.
De monteurs die nu bij de bmw dealer werken hebben meestal geen ervaring meer met de e34 model dat was bij mij toen ook het geval ze hebben toen op de gok iets vervangen wat het kon zijn en gelukkig was toen het probleem bij mijn oude bmw e34 518 over.
Succes met het verhelpen van je rare probleem.
Groetjes
Astra rijder
Groetjes
20 jaar
gelukkig,we hebben de oorzaak gevonden,de afsluiters van de kachel zijn afgebroken.we hadden een andere omleiding gemaakt zonder de afsluiters en hij ging niet meer aan de kook,dus goede tip laat je nooit meer wijs maken dat het niet aan de kachel kan liggen omdat ze elektronisch geregeld zijn,zelfs bij de dealer zeiden ze dat,morgen zal ik ze het tegendeel bewijzen en ze de kapotte afsluiters laten zien,iedereen verder bedankt voor de goedbedoelde adviezen.!!!
20 jaar
.heeeel veel pech,maar hij is weer aan de kook?????Ik heb een nieuwe kachelafsluiter gekocht,nieuwe waterpomp,nieuwe viscoven,paar dagen terug nieuwe radiator en radiatordop,een komplete koprevisie,en ik had al een nieuwe thermostaat erin,ik dacht door alles nieuw erop te zetten dat ik elke mogelijkheid had uitgesloten,maar hij gaat zo weer binnen 10minuten aan de KOOK,ik ben die auto echt spuugzat,ik denk dat ik hem met oud en nieuw in de fik steek
20 jaar
ik heb ook nog een auto die is al alles aan vervangen maar die blijft koelvloeistof gebruiken,Gerard misschien kunnen we ze wel samen in de fik zetten??dan tank ik hem wel eerst effe vol benzine.........
Een vergelijkbaar iets heb ik ooit meegemaakt met een 524td.de radiator vertoonde een kleine lekkage waarop ik besloot een additief toe te voegen om deze kleine lekkage te verhelpen.alles volgens voorschrift gedaan doch nadien auto aan de kook.er bleken een aantal waterkanalen dicht te zijn gaan zitten door dit additief.Ik weet niet of u ooit een lekkage heeft willen oplossen met radiatorleak of iets dergelijks anders zou bovenstaande ook van toepassing kunnen zijn op uw probleem maw ergens een verstopping in de circulatie
20 jaar
goedendag, een andere oorzaak is misschien dat het schoepke in de waterpomp niet meer ronddraait of vast zit waardoor het water totaal niet meer rond kan circuleren en dat hij telkens aan de kook komt. We hebben dat meegemaakt met een astra, die was al naar tal van garages gegaan en nergens vonden ze probleem dusja, misschien zit hier de oplossing wel, kenny
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar