BMW 5-Serie: problemen na kop montage

Bouwjaar: 1990

heb de kop van mijn bmw geruold na tuimelaar problemen.
na de wissel lopt motor wel, maar erg rauw en met name stationair erg onregelmatig.
heb de nokkenas gemonteerd op de aangegeven stand 12,3,6 en 9 uur voor de boutjes en 7.30 uur voor het merkteken.
heb geen idee wat er fout gegaan kanzijn.
kan het eventueel de slangetjes voor vacuum en benzih=ne damp zijn?
deze zitten mischien niet goed.
waar gaat het slangetje van de bezinedruk regelaar naar toe?
waar gaat het slangetje van de carterventilatie (kleppendeksel naar toe
waar gaat het slangetje van de benzinedamp naar toe?

pigro

Geplaatst door pigro (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

bmwfriekske (0), 19 jaar geleden

benzinedrukregelaar--------------inlaatcollector
carterventilatie-----------------inlaatdarm na luchtmassameter
benzinedamp----------------------naar de onderkant gasklep

pigro (0), 19 jaar geleden

waren inderdaad de onderdruk slangetjes, maar helaas ook een verlseten zuiger.
blok miet dus geheel gereviseerd worden

bmwfriekske (0), 19 jaar geleden

versleten zuiger ??? is er geen klep verbrand dan ? hoeveel compressie heeft hem nog ?

pigro (0), 19 jaar geleden

heeft veel te weinig compressie op de 1e en 2e poot, met olie iets beter dus lekken de zuigers langs de veren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.