als ik na koude start ga rijden en koppeling intrap tot stattionair laat zakken begint hij te schommelel tussen 75en 1500
toeren pm
of slaat gewoon uit wat ook opvalt is als ik hem gelijk weer start draait hij zeer snel en makkelijk rond alsof mijn compessie weg is als hij warm is is het probleem bijna helemaal weg en hij heeft ook van die momenten dat hij ineens niet trekt en dan ineens wel alsof je ineens het gaspedaal verder intrapt
nu heb ik vervangen: computer,alle bobines,temp sencor,bougies,olie+filter,luchtfilter,luchtmassameter,benz.pomp,benz filter,aanzuigslang,stappenmotor,klepje die bez.dampen terug naar tank voert,lambda sonde,waterpomp,snelheidsmeter in diff,vacuumslangetjes,carterontluchting,accu,
heb dus alleen de vanos nog over?!?!
is er iemand die dit kent of die iets over die vanos kan vertellen bijv hoe hij aangestuurd wordt en hoe je zijn werking kan conteroleren?
ik wordt een beetje moe van dit probleem
please help!!(arnold??)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de vanos word aangestuurd door hydrauliek. hier kan t niks mee te maken hebben. heb ongeveer t zelfde gehad met n 5serie .leek ook of ie geen compressie had .als ik m van de oprit afzette en daarna weer startte draaide ie heel soepel rond,maar sloeg niet aan en als ie dan liep,liep ie maar op een paar poten. toen ik de temperatuursensor had vervangen was t euvel weg. hoop dat je er iets aan hebt grt,mark
had je al vervangen zie ik,sorry. heb je m al uitgelezen?
19 jaar
meerdere malen geprobeert uit te lezen ook met verschillende computers geen resultaat
en vanos is iid hydrolisch maar ook electrisch aangetuurd
19 jaar
mmm.met de vanos heb ik nog nooit problemen gehad.is de spanning van de ketting wel goed? misschien iets met de spanner. die kun je van opzij eruit draaien
19 jaar
Je hebt veel vervangen, heb je ook alles eens laten coderen.Is de auto wel eens door een dealer uitgelezen???
heb alles met zelfde nummers vervangen
dus coderen niet nodig
idd dealer nog niet uitgelezen maar wel een expert van dealer na laten kijken die vond het ook raar en kwam met wat verklaringen die uiteindelijk niks uithaalden
ketting ook nog niet bekeken
zou natuurlijk een tandje verkeerd kunnen staan hmm nog een paar dingen om naar te kijken
19 jaar
Coderen dus wel nodig voor nieuwe laatste softwarestand
Nu heb je wel van alles vervangen, bijna een compleet motormanagement systeem, maar heb je ooit ook wel eens iets gemeten aan waarden die de sensoren afgeven of gekeken of je massa overal goed is? Natuurlijk kan het aan de VANOS liggen maar voordat je iets vervangt zul je toch moeten weten of alles wel goed aangestuurd wordt? Probeer eens via die expert van de dealer aan werkplaatsgegevens te komen zodat je daar wat mee kunt. Al oud gezegde "Meten is weten en gokken is dokken".
massa is goed heb ik al bekeken maar ik ga nog een ding vervangen :de complete injector rail met injectors en benz.druk regelaar ik heb hier namelijk meerdere auto"s staan dus vervangen/overzetten kost niks!!
maar als dat het niet is zet ik hem bij de dealer neer!!
19 jaar
kijk de warmdraaisensor ff na ; bekend probleem
waar zit hij enz?
19 jaar
die zit onder het inlaatspruitstuk en is dmv 2 waterslangen met elkaar verbonden ,
Gr
die in het luchtfilterhuis zit?? er zit verder niks onder het spruitstuk behalve de stappenmotor
het gekke is dat hij ook even op +-twee cilinders minder loopt
geef je flink gas is het weer goed of als hij warm wordt,
kapotte klepstoters?(tikt niet)
19 jaar
Hoi he heb problemen met m3 loopt op 5 cilinders maar weet niet wat is nu wil ik wat onderdelen wisselen heb jij die bedankt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar