close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW : slaat aan op 3 cilinders bij koude start

Het gaat om een 318Ti die na een koude start op 3 cilinders loopt en na een tijdje gelopen te hebben komt de 4de cilinder er ook weer bij. Heeft wel een vonk. Heb hem ook aan test kast gehad maar er zitten geen foutcodes in wel kon ik zien dat de inlaatluchttemp. -31C is bij een motor temp. van 60C. Zou dit nog een oorzaak kunnen zijn? Als de motor warm is loopt hij goed. Wie kan mij verder helpen???????

Alvast bedankt

Geplaatst door

moos7991 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Frits

hij zal nu wel verzuipen als het ware!

even een nieuwe temp.sensor halen en klaar is kees..

bij -31 gaat de DME meer benzine inspuiten terwijl het in werkelijkheid helemaal niet zo is en vandaar dit probleem!

Ben benieuwd,

Succes

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Stefan

maar als de motor warm is loopt hij wel goed maar dan krijgt hij dus nog steeds te veel brandstof. Hoe verklaar jij dit dan.

groetn Frits

moos7991 0
badge

18 jaar

Frits, als de motor warm is werkt de lambdaregeling en deze compenseert dan de foutieve inspuithoeveelheid. Daardoor merk je er warm weinig van maar koud wel.

oldford 0
badge

18 jaar

kan ook iemand mij vertellen waar de inlaatlucht temp. sensor zit op deze motor?

bedankt alvast

moos7991 0
badge

18 jaar

frits

als het goed is vind je deze aan het inlaatspruitstuk

Stefan

stefan84 0

18 jaar

bedankt Stefan

moos7991 0
badge

18 jaar

is het inmiddels gelukt je probleem te vinden Frits ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

HOi MOOS: ik weet dat ik een beeeeeeeetje laat ben, maar denk dat de bougie van de 4e cilinder niet lekker was. Ik heb namelijk in het verleden een 2002 en een 320i gehad met precies hetzelfde gedoe.Ik deed ongeveer 5500 km met een bougie voor de 4e cilinder. De andere hadden nergens last van.
Ik hoop dat je nog even de moeite neemt om te melden wat het nu precies was.Per slot van rekening kan een ander nog leren van deze oplossingen.
Groeten:

j.baars 10

18 jaar

hallo Jan

5500 Km met een bougie is wel erg weinig,zou best eens kunnen zijn dat er ene de geest geeft maar als er telkens iets mee mis is,heeft dat vast een andere oorzaak..waarom gaat deze al zo snel kapot?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.