BMW 318 iS: slaat af

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318 is

Het begon met een onregelmatig toerental tijdens het stationair draaien. Met starten sloeg hij af. Bleef draaien als je na het starten even een beetje gas bijgeeft voor een minuut.
Kleppendeksel pakking vervangen, want deze was lek. Slang naar de stappenmotor vervangen, want deze was ook gescheurd. Startprobleem weg nu. Draait prima als je hem start. Maar zodra je gas geeft en dan het gas los laat (of bijvoorbeeld je koppeling intrapt), slaat hij af.
Auto weer weggebracht. Bleek ook nog een scheur in de rubberbalg te zitten van de lmm naar gasklephuis. Ook vervangen dus. Probleem blijft helaas.
Het volgende is er aan de auto gedaan:
- Gecontroleerd op vacuumlekkage, maar nergens een lek.
- Alle rubber slangen zijn vervangen in het blok.
- Alle sensoren zijn doorgemeten en zijn ok.
- Hij is gereset.
- Gasklephuis schoongemaakt.

Het rare is het volgende: Met de stekker van de stappenmotor erin, slaat de auto af zodra je gas los laat. Koppel je de stekker van de stappenmotor los, dan doet de auto het prima! geen probleem, behalve een hoog staionair toerental (1100/1200). Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn??? Thanks!

J BMW

Geplaatst door J BMW (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik denk dat deze auto een zg stationair regelaar heeft...In de regelaar zit een veer belaste draaiklep.. Door een spoel te bekrachtigen wordt die klep geopend.. De ecu kiest voor een pulserende spanning en zorgt zodoende voor de goede stand. (meer of minder open) Vuil (sludge zorgt voor het niet juist kunnen functioneren. Controleer of de draaiklep zonder haken tegen de veerspanning kan draaien. Controleer Gewoon reinigen is meestal voldoende.

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Stationair toerental word vanuit de DME geregeld, zit geen stationair regelaar op, afslaan op deze manier komt toch het vaakst voor als er een lucht lek is, of tenminste een verkeerd mengsel gebruikt wordt, heb je de carter ventilatie klep al gecontroleerd?

gr Martin

Speedrazor (0), 11 jaar geleden

Precies, wat Martin zegt.
Even die zwarte ronde venttiel controleren op , lekkage op de ronde pakking onder het ventiel (even met remreiniger rondom ventiel spuiten, gaat toerental omhoog is hij lek) vaak hoor je hem ook wel zuisen/sissen (valse lucht aanzuigen)
Of het ventiel zelf is defect, veer blijft hangen in gesloten positie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.