BMW 3-Serie: slecht starten

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: M40

Ik heb de laatste tijd het volgende probleem. Als ik mijn auto met een warme motor wil starten ( tussen 0,5 en 1,5 uur na een rit) dan loopt de motor erg slecht. Ook wil hij niet meer naar stationair toerental terugvallen als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta (motor slaat af). Na enige kilometers autoweg (motor weer op temperatuur) dan zijn de problemen weg.

Kan dit een soort vapor-lock zijn?

Redneck

Geplaatst door Redneck (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Redneck (0), 17 jaar geleden

Update: Ik heb laatst een grote beurt aan de auto gedaan. Deze heeft echter geen verschil gemaakt in de situatie. (filters en vloeistoffen, rotor, verdelerkap, distributieriem en bougies vervangen)

M.vr.gr.
Redneck

320 (0), 17 jaar geleden

stinkt het wel eens naar benzine onder de motorkap?

Redneck (0), 17 jaar geleden

Nee, dat heb ik nog niet gemerkt. Af en toe ruik ik wel een zeer lichte brandstoflucht in de auto. Maar volgens mij heb ik dat nog nooit geroken als zich de problemen voordoen.

M.vr.gr.
Redneck

320 (0), 17 jaar geleden

misschien moet je eens een injectie-reiniger proberen; ik heb zelf al 3 keer eerder gezien op een m40 dat de aansluitingen van de benzineleidingen op de injectie-rail lek waren. (2 slangetjes van ongeveer 5 cm)

Redneck (0), 17 jaar geleden

Is dit gewoon een toevoeging aan de brandstof? (flesje in tank leeggooien)

320 (0), 17 jaar geleden

ja; ik heb zo een vermoeden dat je injectoren slecht functioneren. probeer de injectie-reiniger eens. misschien heeft stefan84 een oplossing?

Redneck (0), 17 jaar geleden

Okee, ik zal het gaan proberen. Het zal nooit kwaad kunnen. Maar het blijft raar dat het probleem alleen bij warm weer opspeelt.

M.vr.gr.
Redneck

320 (0), 17 jaar geleden

misschien een probleem met je stationair regelaar; inwendig vervuilt waardoor hij blijft plakken?

Redneck (0), 17 jaar geleden

Mijn stationair regelaar heb ik schoongemaakt, dit heeft echter niet veel geholpen. Zelf heb ik wel het idee dat de injector-reiniger heeft geholpen.

Nu heb ik nog een andere vraag. Als ik mijn koelvloeistof-temperatuursensor wil vervangen, wat moet ik dan allemaal demonteren?
Als ik aan de bestuurderszijde van de auto sta en links naast de inlaatluchtslang kijk zie ik een blauwe sensor op het blok zitten. Nu kan ik daar geen dopsleutel op zetten in verband met de blauwe stekker die dikker is als de kop van de bout. Moet nu het inlaatspruitstuk weggehaald worden?

M.vr.gr.
Redneck

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.