Het rechter achterwiel zit speling in zou het wiellager stuk zijn?
Heb vanmiddag iemand gesproken en die zei een wiellager gaat bijna nooit stuk van een E39 het moest een stabilisator stang zijn.
Mijn vraag is kan er een draagarm rubber stuk zijn of een stabilisator stang zodat er speling op het achterwiel kan komen?
Rudy
Geplaatst door nanotechfuelsaver (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden
'Mijn vraag is kan er een draagarm rubber stuk zijn of een stabilisator stang zodat er speling op het achterwiel kan komen?"
Ja, dat kan.
Maar wiellager kan ook, dus even op de brug en onderzoeken.
mvg,
Hans.
nanotechfuelsaver (0), 14 jaar geleden
Dit weekend ben ik er mee bezig geweest en er zit wat speling op een draagarm rubber.
De auto moet deze maand gekeurd worden en laat dat eerst doen dan weet ik zeker welke te vervangen.
Ook wou ik de remschijf loshalen om de remschoenen te controleren maar dan moet ook de remklauw los.
De remklauw moest los met sleutel 16 de bovenste is geen probleem, maar bij de onderste bout kom ik niet bij/tussen heb een steeksleutel, ringsleutel, dopsleutel, geprobeerd maar geen succes.
Ben ik hier een kniegewrichtsleutel voor nodig of een ander soort sleutel?
Rudy
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Rudy
Voor de remblokken te controleren,hoeft de klauw en de schijf er niet voor af,dit is zo te controleren.
Gr Stefan
Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden
Stefan: Remschoenen.......van de parkeerrem.
die zitten IN de trommel/schijf.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
[quote=Hans4040]Stefan: Remschoenen.......van de parkeerrem.
die zitten IN de trommel/schijf.[/quote]
Nu je het zegt Hans,had weer sneller getypt dan gelezen..
nanotechfuelsaver (0), 14 jaar geleden
Gebruikt de dealer hier een speciale sleutel 16 voor?
Of gebruiken jullie hier een kniegewrichtsleutel voor.
Rudy
Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden
[url=http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525td-M51/LHD/M/1998/august/browse/brakes/rear_wheel_brake_brake_pad_sensor/" target="_blank" rel="nofollow">http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...][img]http://static.bmwfans.info/images/epc/NT...[/img][/url]
[url=http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525td-M51/LHD/M/1998/august/browse/brakes/rear_wheel_brake_brake_pad_sensor/" target="_blank" rel="nofollow">http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Se...]Rear wheel brake-brake pad sensor[/url] - [url=http://bmwfans.info/parts/catalog/]BMW parts catalog[/url]
je moet alleen nummer 8 losdraaien, onder en boven en volgens mij is dat inbus.
nanotechfuelsaver (0), 14 jaar geleden
Ik wou de remklauw eraf halen met nummer 4 maar de onderste kreeg ik niet los.
Rudy
Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden
Rudy, die bouten kan je laten zitten, alleen de bouten nummer 8 losmaken, dan kan je gelijk controleren of ze nog gangbaar zijn en eventueel invetten.
De remklauw moet over deze geleiders kunnen bewegen.
mvg,
Hans.
nanotechfuelsaver (0), 14 jaar geleden
Hans bedankt voor je antwoord ik ga aankomend weekend ermee aan de gang.
Rudy