mechanica`s,
bmw 520 i 24 klepper m50 motor,aanduwen en starten binnen de meter,met de sleutel motor draait maar niemand thuis geen vonk geen injectie... contactslot in orde fout code`s geen accu perfect plusjes en massa`s aan de comp geen overtollig sp. verlies.Ik heb het gevoel dat 1 van de 2 bdp sensoren(ik denk de nokkenas sensor)defect is en dat de ecu van injectie/ontsteking een signaal weghaalt/krijgt van de ecu van het abs.Zit namenlijk gekoppeld. Heb de nokas sensor doorgemeten maar krijg geen weerstand maar wel een spannings signaal bij het voorbij laten komen van metaal bij de punt??? mag je hieruit op nemen dat zò`n sensor defect is?
met vr groet bert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jeepie, weet je zeker dat je geen verlies van massa of plus hebt? Dat is toch het enige verschil tussen duwen en starten? Dat je startmotor stroom neemt. Denk dat tijdens starten de massa "afgesnoept" wordt van ecu of ander belangrijk component.
al een apparte accu voor de startmotor geplaatst zodat deze geen massa of plus bij de computer weg kan pakken,en de elektro dus op de bestaande accu. motor rond gooien maar hetzelfde probleem... ga straks andere sensor proberen..laat het nog weten.
ik verdenk je krukas-positie-sensor
als deze defect is krijg je n.l. ook geen vonk en als je dan start denkt je DME dat de motor gewoon stil staat en zodoende geen vonk c,q, benzine krijgt!
Stefan
18 jaar
heb de auto aangeduwd en toen de nokas pos sensor verwijderd..echt duidenlijker een conclusie trekken kan niet zou ik zeggen maar motor draait zonder enig verschil gewoon door..als ik nu de krukas pos sensor zou losnemen moettie toch wel stoppen ofnie,kan de stekker eens losnemen maar dat ik het bij de krukas zou suchen ..kweet het nog nie alvast bedankt gr bert
weet iemand de juiste methode om die sensoren door te meten...weerstand heb ik niet (tussen geen van de 3 pootjes,van de haakse stekker) maar spanning wel tussen 2 pootjes op het moment dat je er met wat metaal voorbij komt??? ze praten over een bep. weerstand??
Met losgekoppelde multistekker tussen aansluitpunten 1 en 2 een weerstand van 400-800 Ohm.
18 jaar
geen weerstand tussen de pootjes 1 en 2. Heb de bosch kts eraan gehangen en eens gekeken bij de meetwaarden,want in het foutgeheugen was het 0. Op contact accu spanning 0 V,duwen we hem aan 13,9v???? Onder het starten blijft de uitgelezen spanning 0??? we gaan nog efu meten met stilstaande motor hoeveel pennen een spanning bedragen want waar haalt hij in g***naam die accu spanning onder het lopen vandaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar