Mijn 525tds start probleemloos bij koude of warme motor, echter wanneer hij enige tijd stil staat en nog niet geheel is afgekoeld moet ik erg lang doorstarten voordat hij aanslaat. Dit gaat gepaard met een grote rookwolk.
Verstuivers en retourslangen zijn reeds vervangen. Bij de BMW dealer begon men over de hogedrukpomp (kosten ca. 2100 euro) maar men had geen verklaring waarom hij koud wel goed start.
Ik denk dat er dus iets anders aan de hand is. Heb een soortgelijk probleem ontdekt op deze site met een 530d en daar was het de nokkenassensor. Volgens de dealer heeft mijn auto die niet. Iemand nog suggestie`s?
Alvast bedankt, Henk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor koud is zet een elektrische pomp het systeem op vuldruk. Als de motor nog enigszins warm is doet hij dat niet omdat er normaal gesproken nog druk op het systeem staat. Bij jou gaat de druk verloren omdat er ergens een lekkage in het systeem zit. Injectoren zijn vervangen, en de retourslangen zijn al vervangen dat betekent dat er weinig meer over blijft. Ergens zit een overdrukklepje als het goed is, voor het afregelen van de druk die de vulpomp opbrengt. Als dat ietsjes lekt dan krijg je dit probleem ook. Even schoonmaken als dat nog niet is gebeurd. Probeer de auto eens warm te starten (als hij al een tijdje stil staat) met de temperatuursensor (die van het motormanagement) los, als de auto dan wel goed start is er ben ik bang toch iets mis met de pomp. Lekt deze inwendig naar de retourleiding. Een dieselservice moet volgens mij de pomp kunnen reviseren of een ruilsysteem hebben hiervoor. Je bent zeker weten niet de enige met dit probleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar