close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Tank wil maar voor voor 60 % leeg

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525 TDS

Hallo
Wij hebben hier een 525 TDS uit 1997 waar de laatste 30 Liter brandstof niet uit de tank wil
De pomp in de tank is al vernieuwd , maar het probleem is nog hetzelfde

De ene helft van de tank blijft het in zitten

Wie heeft dit eerder mee gemaakt

Alvast bedankt

Geplaatst door

Hoogterp (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo
Zelf rij ik een bmw 325 TDS uit 1996 en heb het zelfde meegemaakt. Ook bij mij is de brandstofpomp inmiddels vervangen maar is het probleem nog niet verholpen. Zelf ben ik nu bezig om de retour slangetjes op de inspuit verstuivers te vervangen deze waren verdroogd en kei hard geworden. Hierdoor kan er tijdens stilstand lucht aangezogen worden en komt er lucht in de brandstofleiding. Deze lucht gaat naar het hoogste punt , de brandstof filter. Als men weer start komt deze lucht in de brandstofpomp en slaat de motor af. Veelal slaat deze wel weer aan nadat het contact slot driemaal op voorgloeien wordt gezet. Hierdoor wordt de pomp in de tank ca 3x10 sec. geactiveerd waardoor de luchtbel via de retourleiding naar de tank wordt gedrukt. Indien de tank nog vol zit is het hoogte verschil tussen tankinhoud en brandstofpomp aanzienlijk minder waardoor er minder gauw lucht aangezogen wordt. Indien dit ook de oorzaak bij jou is kan je dit controleren door te kijken naar de doorzichtige brandstofleiding na het filter. Hier is dan vaak een luchtbel zichtbaar indien de motor enige uren heeft stilgestaan. Bij starten zie je deze luchtbel dan naar de brandstofpomp verplaatsen.
Let wel op bij het vervangen van de retourslangetjes van de inspuitventielen dat de slangpilaatjes waar de retourslangetjes niet beschadigen. Bij mij blijft er nu een lekken, mogelijk is hier een haarscheurtje ontstaan en moet ik nu een nieuw ventiel plaatsen.
Misschien heb je hier iets aan succes.

pfspaargaren 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.