close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW BMW 525D E60: Tikkende motor? BMW E60 525D 2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 diesel

Beste mensen,

Wie kan mij raad geven?

1. In mijn motor zit een tikkend geluid. Autorijden is voor mij geen plezier meer omdat ik continue gefocust ben op dit tikkende geluid. En erger nog ik weet niet of het kwaad kan.

Het tikkende geluid is er eigenlijk altijd, maar wel in meer of mindere mate.
Hoe moet ik het omschrijven: het is alsof een stuk metaal mee resoneert.

Het volgende valt mij op:

- Als de automaat in de N staat is het getik minimaal. (je hoort een hele lichte tik)
- De tik schiet erin op het moment als je de automaat in D OF R zet.
- Ik heb het idee dat het probleem erger wordt als de motor warm is. Bij een koude motor loopt deze vaak mooi.
- De tik komt er ook in op het moment dat ik de airco aanzet.
- Het geluid is eigenlijk alleen storend bij optrekken. Zeg maar tot de 50km/pu. Als ik eenmaal op de autobaan ben en lange afstanden rij op cruisecontrol is er eigenlijk niets bijzonders op te merken.

2. Tevens heb ik dat de motor eens in de ongeveer 500km een zwaar laag geluid maakt. Als ik de auto dan uitzet, maakt de uitlaat een tikkend geluid. Kan dit het schoonbranden van de uitlaat zijn? Dat tikken duidt volgens mij op het afkoelen van de uitlaat.

Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Alvast bedankt.

Gr. Maurice

Geplaatst door

maurice1974 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

klink als een versleten lager is alleen de vraag welke bij een hooger snelheid valt dat geluid weg van het lager kan een lager van de bak zijn of krukas lager en alle oili pijlen zijn ook in orde neem ik aan

driver3 0

16 jaar

Hoewel boardcomputer aangaf dat olie pas over 10.000km ververst hoefde te worden, heb ik toch de olie laten vervangen. Olie kan het niet zijn.

maurice1974 0

16 jaar

oky dus dat is uitgesloten dan zit ik toch sterk te denken aan een lager kleppen denk ik niet want dan zou je met de nieuwe olie al iets hebben moeten merken denk ik want als hij in de N staat loopt alles een beetje vrij eigenlijk en op het moment dat je naar de D gaat krijgt hij druk erop en dan kan het heel goed het lager zijn van de bak

driver3 0

16 jaar

Ik kom ergens op dit forum ook deze opmerking tegen:

Waarschijnlijk een tikkende hydraulische klepstoter.Probeer eens te reinigen met Wynns Hydraulic Valve Lifter Concentrate. Nummer 76841
Of gebruik Forte Motor Flush.


Heb jij hier ervaring mee, en zou dit het ook kunnen zijn?

maurice1974 0

16 jaar

kan het ook zijn ja heb er zelf geen ervaring mee met dat spul mijn kop heb ik laten reviseren bij 200000 km en voor die tijd nergens last van gehad moet ik zeggen maar erzijn mensen hier die daar wel goede ervaring mee hebben en wat dan ook wel es kan helpen is gewoon ff gedkope olie erin en die een keer of drie vervangen na 2000 km en dan goede olie erin dan help ook vaak wel en dan uiteraard ook de filter even mee nemen

driver3 0

16 jaar

als je echt pech hebt is er een variabel klepje in je inlaatspruitstuk afgebroken en zit bij de inlaatklep...of cilinder...:(
als je zegt dat die tik constant wel aanwezig is en het komt uit de motor , dan kan je het beste de inlaat effe eraf schroeven
en even al die klepjes kijken of die er nog opzitte...

Driver21 0

16 jaar

Ik zou zeggen ga naar je dealer..een auto van 2005 mag helemaal niet tikken dit lijkt mij het beste oplossing.

vegito 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.