BMW 3-Serie: Toerental loopt op

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 M43

Hallo,

Sinds een week loop mijn auto steeds op naar 2000 toeren, soms al ik 50 rij en dan mijn gas los laat blijft hij doorrijden. Ook als de auto stationair loopt, loopt hij uit zich zelf op naar 2000 toeren, als ik dan even aan het gaspedaal zit loopt hij meestal weer normaal.
Ik heb de gasklep schoongemaakt met een doekje en ook de luchtmassameter. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Gr Alex

romalex

Geplaatst door romalex (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Kan een defecte koelwater temperatuur sensor zijn of valse lucht.

Trek de elektrische stekker eens van de stationair regelaar af. Loopt de motor nog steeds 2000 rpm?
Zo ja, koelvloeistof temperatuur sensor/bedrading controleren.
Zo nee, kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.

romalex (0), 13 jaar geleden

Oke waar vind ik de stekker van de stationaire regelaar? Hij loopt niet altijd zo hoog op. En waar vind ik die andere stekker/sensor? Ben alle slangen al bij langs geweest maar geen lek of scheur gevonden

Gr Alex

romalex (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Wil net weer weg met de auto en starte hij moeilijk, eindelijk aan de praat begint het toerental lichtjes te schommelen. Ik wil rijd ongeveer 400 meter en wil weer gas geven toen leek het net of hij smoorde viel weer uit en duurde wel 10 min voor dat hij weer aansloeg. Wat kan dit zijn?

alvast bedankt Alex

romalex (0), 13 jaar geleden

Is er niemand die weet wat dit kan zijn?:( ik ben er al wel achter dat het alleen is als de motor warm is. Ik heb een aantal dingen gelezen over de koelvloeistofsensor, weet iemand waar ik deze precies kan vinden?

Gr Alex

exvolvo (0), 13 jaar geleden

Sensor zit rechts ( van bestuurder gezien ) in de zijkant van je radiateur, van de week deze ook vervangen koste ong. 31 euro incl. En trek is de stekker van je LLM eraf, kijk dan is of je toerental niet schommelt en niet smoort tijdens gasgeven.

exvolvo (0), 13 jaar geleden

Dit om uit te sluiten of je LLM niet kapot is.

succes m.vr.gr Rene

exvolvo (0), 13 jaar geleden

Zie een post van 1 juli ( hoe heet dit ond.deel ) controleer deze ook is, mocht je deze vervangen doe gelijk de bijbehorende slang ook ! Zit een membraam in deze zorgt ook voor schommelend toerental en slecht lopen

romalex (0), 13 jaar geleden

Als ik de stekker van de lmm los maak dan valt de auto gelijk uit. Die van jou foto is bij mij nog heel.

Gr Alex

romalex (0), 13 jaar geleden

Hoe krijg ik de sensor los onder mijn gas pedaal, ik heb een automaat volgens mij is dit de gas sensor, als ik de auto aan doe en deze knop indruk gaat er op mn display een uitroepteken branden, als ik hem dan weer van contact haal paar minuten later is het uitroepteken weer weg, en als ik hem dan weer in druk brand hij weer. Hoe kan ik deze sensor los krijgen?\

Gr Alex

romalex (0), 13 jaar geleden

het laaste probleem is opgelost, dat is normaal dat hij in de noodloop gaat. Maar er valt niet mee te rijden hij gooit hem steeds naar 2000 toeren en als ik dan gas wil geven smoort hij hem even. Niemand een idee?

Gr ALex

romalex (0), 13 jaar geleden

Net nog ff bezig geweest, als ik een paar keer een heeeeel klein beetje gas geeft, gaat de motor de bovenstaande problemen geven, als hij uit zich zelf gas geeft klinkt het alsof er ergens lucht word in gespoten, als ik zelf gas geef hoor ik dat niet.

romalex (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Kan een defecte koelwater temperatuur sensor zijn of valse lucht.

Trek de elektrische stekker eens van de stationair regelaar af. Loopt de motor nog steeds 2000 rpm?
Zo ja, koelvloeistof temperatuur sensor/bedrading controleren.
Zo nee, kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.[/quote]
Als ik de stekker van de stationair regelaar afhaal blijft de auto hetzelfde lopen.

romalex (0), 13 jaar geleden

Waar zit bij mij de kv sensor?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Oeps, verkeerd uitgelegd. Ja en Nee omgedraaid.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
BMW is berucht om lekkage in de carter-ventilatie.

romalex (0), 13 jaar geleden

Oldford, ik heb alle slangen nagekeken en ingespoten met remmemreiniger maar helaas geen resultaat.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Je zegt zelf: "als hij uit zich zelf gas geeft klinkt het alsof er ergens lucht word in gespoten".
Moet dus toch ergens een lekje zitten. Kan zelfs in de rembekrachtiger zijn.
Carter-ventilatie zit ergens onder het inlaatspruitstuk en is (bijna) niet te zien.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Carter ventilatie lekkage kan je toerental wel beinvloeden maar naar de 2000 toeren lopen gebeurt niet zomaar. Lekkage is door remmen reiniger niet altijd makkelijk op te sporen omdat de carterventilatie ook intern kan lekken, heb je hem al een keer laten uitlezen? Gas klep positie sensor bekabeling komt nogal eens voor en dan gaat ie wel veel sneller lopen. Heb ook ooit eens een
kortsluiting in de koelvloeistofsensor meegemaakt toen ging de motor ook veel sneller draaien maar ook een stuk beroerder.

gr Martin

romalex (0), 13 jaar geleden

Net de anwb erbij gehad maar die kon niks vinden, ik ga hem laten uitlezen moet even kijken waar dat het goedkoopst is. En het moet een beetje dichtbij zijn omdat er niet echt normaal mee te rijden is, beetje link als hij zelf gas geeft.

romalex (0), 13 jaar geleden

Zo ff weer een update, auto vorige week laten uitlezen, kapotte kvs sensor. Word volgende week gemaakt. Probleem opgelost.

gr Alex

romalex (0), 13 jaar geleden

Zo de auto is vandaag gemaakt, rijdt weer heerlijk zoals het hoort! thanks to martin!

Gr Alex

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Voor de volledigheid, bij uitlezen was er een foutcode koelvloeistofsensor opgeslagen in de DME, data gaf aan dat de koelvloeistof 109 graden was (wat waarschijnlijk niet klopte) draaide toen met het normale stationaire toerental, motor gaat ineens +/- 2000 toeren stationair draaien, bij het bekijken van de data bleek de koelvloeistof temperatuur nu ineens -49 graden te zijn waardoor er te veel brandstof werd ingespoten vandaar ook de start problemen.

gr Martin

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Kijk eens aan..

Alex en andere ook weer blij bij deze..:)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.