close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 528i: transmisie olie bijvullen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 528i

zou iemand mij kunnen vertellen hoe en waar ik de transmisie olie kan bijvullen. het is een automaat.

alvast bedankt

Geplaatst door

jeroen1981 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Daarvoor moet je onder de auto zijn. Ik zou dit ff aan een specialist of iemand die weet wat hij doet overlaten. Je moet namelijk erg schoon werken, 1 korreltje zand in de bak kan al een hoop ellende veroorzaken.

KawaBmw7 0

16 jaar

Je moet dat controleren via de grote inbus plug achterop in de carterpan. met draaiende motor in P stand beneden de 40 graden dan moet de olie eruit komen lopen.

Peter087 0
badge

16 jaar

[quote=Peter087]Je moet dat controleren via de grote inbus plug achterop in de carterpan. met draaiende motor in P stand beneden de 40 graden dan moet de olie eruit komen lopen.[/quote]
peter het gaat erom mijn oliekoeler was lek, die heb ik gemaakt maar nu is er natuurlijk wat olie uitgelopen en dat wil ik weer aanvullen. weet jij waar de peilstok zit en waar ik hem moet bijvullen

alvast bedankt

jeroen1981 0

16 jaar

[quote=jeroen1981][quote=Peter087]Je moet dat controleren via de grote inbus plug achterop in de carterpan. met draaiende motor in P stand beneden de 40 graden dan moet de olie eruit komen lopen.[/quote]
peter het gaat erom mijn oliekoeler was lek, die heb ik gemaakt maar nu is er natuurlijk wat olie uitgelopen en dat wil ik weer aanvullen. weet jij waar de peilstok zit en waar ik hem moet bijvullen

alvast bedankt[/quote]
Er zit dus geen peilstok, zoals Peter087 het omschrijft moet je peilen en bijvullen.

KawaBmw7 0

16 jaar

[quote=KawaBmw7][quote=jeroen1981][quote=Peter087]Je moet dat controleren via de grote inbus plug achterop in de carterpan. met draaiende motor in P stand beneden de 40 graden dan moet de olie eruit komen lopen.[/quote]
peter het gaat erom mijn oliekoeler was lek, die heb ik gemaakt maar nu is er natuurlijk wat olie uitgelopen en dat wil ik weer aanvullen. weet jij waar de peilstok zit en waar ik hem moet bijvullen

alvast bedankt[/quote]
Er zit dus geen peilstok, zoals Peter087 het omschrijft moet je peilen en bijvullen.[/quote]
wat raar dacht dat je dat ook kon peilen op een of andere manier? maar wil alleen bijvullen en niet alles eruit laten lopen.

jeroen1981 0

16 jaar

[quote=jeroen1981][quote=KawaBmw7][quote=jeroen1981]
peter het gaat erom mijn oliekoeler was lek, die heb ik gemaakt maar nu is er natuurlijk wat olie uitgelopen en dat wil ik weer aanvullen. weet jij waar de peilstok zit en waar ik hem moet bijvullen

alvast bedankt[/quote]
Er zit dus geen peilstok, zoals Peter087 het omschrijft moet je peilen en bijvullen.[/quote]
wat raar dacht dat je dat ook kon peilen op een of andere manier? maar wil alleen bijvullen en niet alles eruit laten lopen.[/quote]
Als de bak niet op peil is kun je dus via deze bout bijvullen, loopt het eruit dan is het peil dus goed.

KawaBmw7 0

16 jaar

[quote=KawaBmw7][quote=jeroen1981][quote=KawaBmw7]
Er zit dus geen peilstok, zoals Peter087 het omschrijft moet je peilen en bijvullen.[/quote]
wat raar dacht dat je dat ook kon peilen op een of andere manier? maar wil alleen bijvullen en niet alles eruit laten lopen.[/quote]
Als de bak niet op peil is kun je dus via deze bout bijvullen, loopt het eruit dan is het peil dus goed.[/quote]
oke bedankt dan ga ik hem nu effe los draaien en indien nodig bijvullen, zoveel was er namelijk niet uitgelopen.

jeroen1981 0

16 jaar

[quote=KawaBmw7][quote=jeroen1981][quote=KawaBmw7]Er zit dus geen peilstok, zoals Peter087 het omschrijft moet je peilen en bijvullen.[/quote]
wat raar dacht dat je dat ook kon peilen op een of andere manier? maar wil alleen bijvullen en niet alles eruit laten lopen.[/quote]
Als de bak niet op peil is kun je dus via deze bout bijvullen, loopt het eruit dan is het peil dus goed.[/quote]
de bout zat aan de bestuurders kant aan de achterzijde van de bak

ik heb de bout los gedraait maar nu kan er niks in, heb van alles geprobeerd maar er lijkt iets voor te zitten. heb jij enig idee heb hem in alle standen gehad p r n d maar niks helpt?

jeroen1981 0

16 jaar

Hallo beste Jeroen,

Ik rij namelijk ook met een 528i touring steptronic. Heb zelfde probleem gehad als u. Namelijk lekkende oliekoeler ( door strooizout geoxideerde aluminium aansluiting ). Heb toen ongeveer 0,5 l olie verloren.
Heb zelf oliekoeler vervangen en olie laten bijvullen bij BMW dealer. Aangezien het kleine olieverlies mocht ik op normale manier tot de garage rijden om mijn versnellingsbak te laten bijvullen. Auto werd draaiende in P-stand op brug geplaatst. Onderaan op versnellingsbak bevindt zich een lichtgroen afdekplaatje waarop staat 'lifetime oil'. Deze werd verwijdert en doet dienst als bijvullen van de lifetime olie. De olie die je teveel toevoegt keert als het ware terug zoals een soort overloop. Aangezien de omstandigheden waarin deze vulling moet gebeuren was het gemakkelijker de vulling te laten gebeuren bij BMW zelf met de originele lifetime olie aangezien je nog een leuke oliedouche van je auto kan krijgen.
Hopelijk u hierbij van een oplosssing te hebben voorzien had ik graag nog iets vernomen van u. Ik heb namelijk het probleem dat de stepronic niet terugschakelt ( in Drive - trap 5 ) bij bijna volledig intrappen van het gaspedaal ( geen kickdown ) bij ongeveer 120 km per uur. Bij 110 doet hij dat wel en neemt de 4de trap. Mogelijks moet ik de adaptiewaarden laten bijregelen maar toch had ik graag eens geweten hoe jouw auto reageert. Dank bij voorbaat.

VEDEBE 0

16 jaar

[quote=VEDEBE]Hallo beste Jeroen,

Ik rij namelijk ook met een 528i touring steptronic. Heb zelfde probleem gehad als u. Namelijk lekkende oliekoeler ( door strooizout geoxideerde aluminium aansluiting ). Heb toen ongeveer 0,5 l olie verloren.
Heb zelf oliekoeler vervangen en olie laten bijvullen bij BMW dealer. Aangezien het kleine olieverlies mocht ik op normale manier tot de garage rijden om mijn versnellingsbak te laten bijvullen. Auto werd draaiende in P-stand op brug geplaatst. Onderaan op versnellingsbak bevindt zich een lichtgroen afdekplaatje waarop staat 'lifetime oil'. Deze werd verwijdert en doet dienst als bijvullen van de lifetime olie. De olie die je teveel toevoegt keert als het ware terug zoals een soort overloop. Aangezien de omstandigheden waarin deze vulling moet gebeuren was het gemakkelijker de vulling te laten gebeuren bij BMW zelf met de originele lifetime olie aangezien je nog een leuke oliedouche van je auto kan krijgen.
Hopelijk u hierbij van een oplosssing te hebben voorzien had ik graag nog iets vernomen van u. Ik heb namelijk het probleem dat de stepronic niet terugschakelt ( in Drive - trap 5 ) bij bijna volledig intrappen van het gaspedaal ( geen kickdown ) bij ongeveer 120 km per uur. Bij 110 doet hij dat wel en neemt de 4de trap. Mogelijks moet ik de adaptiewaarden laten bijregelen maar toch had ik graag eens geweten hoe jouw auto reageert. Dank bij voorbaat.[/quote]
Ff voor de duidelijkheid, de olie die de dealer erin gooit is gewoon normale automatische versnellingsbak olie hoor. Het hele lifetime gebeuren van BMW is lariekoek. Zodra je problemen met de bak krijgt en naar de dealer gaat is het eerste wat ze gaan doen de olie en filters van de bak verversen.
Dit zou voor jouw probleem ook een oplossing kunnen zijn.

KawaBmw7 0

16 jaar

[quote=VEDEBE]Hallo beste Jeroen,

Ik rij namelijk ook met een 528i touring steptronic. Heb zelfde probleem gehad als u. Namelijk lekkende oliekoeler ( door strooizout geoxideerde aluminium aansluiting ). Heb toen ongeveer 0,5 l olie verloren.
Heb zelf oliekoeler vervangen en olie laten bijvullen bij BMW dealer. Aangezien het kleine olieverlies mocht ik op normale manier tot de garage rijden om mijn versnellingsbak te laten bijvullen. Auto werd draaiende in P-stand op brug geplaatst. Onderaan op versnellingsbak bevindt zich een lichtgroen afdekplaatje waarop staat 'lifetime oil'. Deze werd verwijdert en doet dienst als bijvullen van de lifetime olie. De olie die je teveel toevoegt keert als het ware terug zoals een soort overloop. Aangezien de omstandigheden waarin deze vulling moet gebeuren was het gemakkelijker de vulling te laten gebeuren bij BMW zelf met de originele lifetime olie aangezien je nog een leuke oliedouche van je auto kan krijgen.
Hopelijk u hierbij van een oplosssing te hebben voorzien had ik graag nog iets vernomen van u. Ik heb namelijk het probleem dat de stepronic niet terugschakelt ( in Drive - trap 5 ) bij bijna volledig intrappen van het gaspedaal ( geen kickdown ) bij ongeveer 120 km per uur. Bij 110 doet hij dat wel en neemt de 4de trap. Mogelijks moet ik de adaptiewaarden laten bijregelen maar toch had ik graag eens geweten hoe jouw auto reageert. Dank bij voorbaat.[/quote]
bedankt voor je reactie,
aan mijn auto merkte ik niks, aangezien ik hem ook in de wintermaanden 1 1/2 maand had stil gezet. toen wou ik hem weer starten en toen kwam er een kleine hoeveelheid olie uit. ben het probleem gelijk gaan opzoeken en ben er achter gekomen dat het de olie koeler was heb ik mijn zaterdag opgeofferd om een oliekoeler te vinden. heb intotaal 400km gereden voor nop heb hem daarna gelast en met vulkanischtape afgedicht.
ik geloof datik maar 0,2 l kwijt ben geraakt. maar wil het toch even laten bij vullen dat is goedkoper da een nieuwe bak. mag ik vragen wat jij betaald heb voor die olie beurt?

jeroen1981 0

16 jaar

Beste Jeroen,

Ik zou nog eens willen terugkomen op het niet terugschakelen van de bak bij bijna volledig intrappen van het gaspedaal zonder gebruik te maken van de kickdown ( Drive stand, trap 5-constante snelheid 120 km/h-2000 tr/min. ) . Ga je onder die snelheid dan neemt hij wel de 4de trap. Volgens mij heb jij dat probleem dus niet en neemt hij vlot terug de 4de trap. Ik heb dit al al sinds ik hem tweedehands heb gekocht ( anno 2000-130000 km. )
). Ik twijfel aan de reactie van KawaBmw7 dat het euvel direct opgelost zou zijn met de olie en filter te vervangen en het misschien iets eigen is aan de 528i steptronic daarom de vergelijking.
Wat betreft de prijs voor de oliebeurt heb ik enkel de prijs betaald voor de bijgevulde olie ( 6 euro ) aangezien ik er een nieuwe oliekoeler ( 175 euro ) gekocht had heb ik geen uurloon betaald en de bijvulling duurde hoogstens een kwartier. Groeten VEDEBE

VEDEBE 0

16 jaar

[quote=VEDEBE]). Ik twijfel aan de reactie van KawaBmw7 dat het euvel direct opgelost zou zijn met de olie en filter te vervangen en het misschien iets eigen is aan de 528i steptronic daarom de vergelijking.
. Groeten VEDEBE[/quote]
Ik zeg ook niet met zekerheid dat de problemen dan opgelost zijn hè. Mijn ervaring is het iig wel. De bak van mijn 528i ging op een gegeven moment schokken met overschakelen en wilde ook soms niet door of terug schakelen. Na de olie en filterwissel van de bak was mijn probleem toen opgelost.

KawaBmw7 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.