close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: triilen in het stuur na vervangen draagarmrubbers

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i

ik had een trilling in het stuur tijdens het remmen ,na controle door een garage moesten de draag arm rubbers worden vervangen.
na vervanging trilt nu het stuur ook tijdens het rijden. na terug te zijn gegaan naar de garage werd besloten om ook de remschijven en blokken te vervangen en ook alle wielen opnieuw te balanceren..Echter het probleem is eigenlijk alleen maar erger geworden..
Wie weet er nog een oplossing?

Geplaatst door

dennis2078 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het trillen werd volgens mij veroorzaakt door kromme remschijven!vandaar ook het trillen tijdens remmen.

Indien er nergens speling meer aanwezig is,zou ik hem eens laten uitlijnen..

Ook kun je de velgen eens van voor naar achter leggen..om het e.e.a. uit te sluiten.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo stefan dank je voor je reactie,ik heb de banden verwisseld en de auto laten uitlijnen maar helaas het is nog steeds hetzelfde,ik ben nu al 550 eur kwijt en het probleem is alleen maar erger geworden ,het valt nu wel op dat het niet altijd is maar af en toe spontaan optreed..ook gebeurt het vaak rond de 90 km;
het probleem had ik dus niet voordat de draagarm rubbers vervangen werden!.

dennis2078 0

15 jaar

fuseekogels geen (minimale) speling
naven tussen schijf geen roest
naafringen in de velg (indien de gaten in de velg groter als de naaf zijn)

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Dennis

Zijn dat originele velgen die er nu onder zitten ? Lijkt wel of je hier het probleem in moet zoeken..merkte je nog verschil toen de velgen van voor naar achter gelegt waren ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo stefan,
de velgen zijn niet standaard er zitten nu 17 inch velgen onder maar die zitten er al 2 jaar onder en ik heb daar nooit problemen mee gehad!
en er is ook geen verschil na het verwisselen van voor naar achter.
Het probleem is echt pas begonnen na het vervangen van de draag arm rubbers aan de voorzijde..
Natuurlijk kan ik terug gaan naar de garage(al 3 x geweest) maarja dat kost weer 150 euro zonder oplossing waarschijlijk.

dennis2078 0

15 jaar

Dat trillen in het stuur heb ik ook gehad, en bij het remmen schiet het stuur zowat uit je handen.
Bij mij is het opgelost door de schijven opnieuw te slijpen en fuseekogels vervangen.

ruudb10676 0

15 jaar

HALLO RUUD,

ik heb nieuwe schijven en blokken en draag arm rubbers ,maar het probleem is nu dat tijdens het rijden het stuur trilt.
met remmen trilt het stuur verder niet,ik wordt er nu moedeloos van..voordat de draag arm rubbers vervangen werden was er niks aan de hand met sturen.
Die garage waar ik ben geweest zegt nu weer dat de velg krom is ????
alles is gebalanceerd (2 keer opnieuw laten doen),,wat een ellende volgende week ga ik ermee naar spanje op vakantie!!

dennis2078 0

15 jaar

Dennis

Ik lees dat hij 2 keer opnieuw gebalanceerd is,is hij ook opnieuw uitgelijnd ? dat is n.l. wat anders..

Volgens mij heeft de garage wat over het hoofd gezien,of iets verkeerds gemonteerd,het kan toch niet vanzelf gebeuren,en laat je niet afschepen met een fabeltje van : de velg is scheef..Het trillen is begonnen nadat de reparatie is uitgevoerd,het zou dan wel zo net zijn van de garage om even de oorzaak ervan te zoeken,over de kosten kan dan wel gepraat worden.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo stefan,
je hebt helemaal gelijk ,de garage bood aan om verder te gaan zoeken maar de kosten moest ik dan zelf betalen .dus dat doe ik dus niet.
ik ben wel even naar euromaster gereden en heb daar nog even opnieuw laten balanceren maar dat heeft ook niet geholpen.
men zei wel dat het kon komen doordat met de reparatie van de rubbers de wielen eraf waren geweest en deze na reparatie anders gemonteerd zijn???
De wagen heb ik verder niet laten uitlijnen omdat volgens mij dat niet zal helpen!

dennis2078 0

15 jaar

Dennis

Als de banden op de auto zijn gebalanceerd,moeten ze wel in dezelfde positie terug geplaatst worden,doe je dat niet,heb je onbalans erin zitten en kan hij gaan trillen e.d. maar als ze gewoon op het apparaat bij de bandenboer uitgelijnd zijn,maakt het niks uit hoe je ze erop zet.

Als de schokbrekers los zijn geweest,is uitlijnen echt wel noodzakelijk..

Dat geld ook voor de draagarmen aan de achterkant..

stefan84 0

15 jaar

Hoi Dennis,

Ik hoop dat je probleem is opgelost en dat je veilig naar Spanje kan rijden.
En nu hopen dat Stefan mij ook nog kan helpen met mijn euvel met de cc.
Fijne vakantie.

ruudb10676 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.