Zopas nieuwe remschijven en remblokken rondom vervangen alsook nieuwe banden en nieuwe velgen gemonteerd.
Als ik om en bij de 80 km/u kom begint het stuur te trillen , als ik dan ook nog rem dan word het trillen alleen maar erger.
Als ik boven de 100 km/u kom is er niets aan de hand, maar als ik dan rem en kom ongeveer aan de 80km/u begint het trillen weer.
Wie kan mij helpen om dit zeer vervelend probleem op te lossen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou je voorwielophanging maar is goed controleren op speling, bekende kwaal van de 7 serie.
Heb hetzelfde probleem gehad met 525tds en 525i. nooit opgelost.
Nu heb ik 7serie, weer hetzelfde probleem.
Zijn het de rubbers die schuin naar achter zitten?
Laat er ff een specialist of een dealer naar kijken, die weten precies welke rubbers vervangen moeten worden.
Er zitten namelijk heel wat rubbers in je ophanging, is dus moeilijk om zo te zeggen welke het zou kunnen zijn. Bij mijn 740i had ik dat trillen dus ook toen en na het vervangen van die rubbers was het weg.
Kijk hier maar is: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
Bij de mijne was nummer 6 de boosdoener.
17 jaar
Nu donderdag worden de rubbers vervangen.
Ik laat wel iets weten of het nu gedaan is.
Laat ff weten wat het was, heb namelijk precies de zelfde klacht als jou, ook bij 80 trillen en bij zo'n 100km/h
is het weg. Is een 730i van 1996.
Alvast bedankt.
Heb gisteren de rubbers laten vervangen .
Proefrit gemaakt >> nog trillen op het stuur maar wel 50% minder.
Dan hebben ze ook de speling van het stuurhuis geregeld ,
proefrit gemaakt en weer trillen maar weer iets minder dan voorheen.
Als je nu rond de 80 km/u komt voel je de trilling aan je voeten maar niet meer zo hevig op het stuur>> dit is zeker 80% verbeterd.
Maar ik wil het 100% in orde brengen, wie kan mij hier bij helpen?
Remschijven rondom vervangen
Velgen + banden rondom vervangen
Rubbers vooraan vervangen ( Nr 6 op de tekening )
speling stuurhuis terug afgesteld
Groetjes Jean.
Dan zit de rest van de trilling waarschijnlijk in de achterwielophanging, vooral omdat je zegt dat je het in de vloer voelt. Bij mijn 7 was het precies zo, heb toen ineens alles laten vervangen (dus voor en achter) en trillen was over.
Het kost wat maar dan kun je er ook weer een poos tegenaan.
17 jaar
Ok, maar de trilling komt volgens mij wel zeker van de voorkant, je wordt het gewaar aan je voeten vooral als je meerijdt en je voeten ver onder het handschoenkastje plaatst.
Kunnen het misschien de rubbers van de schokdempers zijn?
Als je de bodem zo sterk in je voeten voelt trillen en het stuur is nagenoeg trillingsvrij dan zit het probleem toch echt achter denk ik.
17 jaar
reactie stangen ook vervangen? zou ik zeker doen bij 5 en 7 serie bekende kwaal.
suc6
17 jaar
Hey
Ik rijd met een bmw 728 van 1996.
Ik zit dus met hetzelfde probleem, zware trillingen in het stuur vanaf 80 km en als ik van rijbaan wissel dan voelt het precies of de achterkant van mijn wagen gaat me voorbij steken....
Ik heb gisteren nieuwe bussen in de reactiearmen geperst vooraan. Nummer 6 zoals op de tekening te zien is nog steeds geen oplossing.
Heb al nieuwe banden gestoken....
De trillingen zijn ook voelbaar in de stoel.Waarschijnlijk de achterste bussen van de wielophanging die ook versleten zijn.
Maar vooraan krijg ik dit niet weg...
Heeft er iemand ervaring met het steken van de bussen achteraan?
Volgens een kennis van me zou dit een dag werk zijn indien je niet beschikt over het juiste gereedschap.
Er zou een speciale tang voor nodig zijn.....
Hopelijk brengt dit een oplossing voor me , want zit met de handen in het haar....
Mvg Vincent
17 jaar
[quote=vincent11814]Hey
Ik rijd met een bmw 728 van 1996.
Ik zit dus met hetzelfde probleem, zware trillingen in het stuur vanaf 80 km en als ik van rijbaan wissel dan voelt het precies of de achterkant van mijn wagen gaat me voorbij steken....
Ik heb gisteren nieuwe bussen in de reactiearmen geperst vooraan. Nummer 6 zoals op de tekening te zien is nog steeds geen oplossing.
Heb al nieuwe banden gestoken....
De trillingen zijn ook voelbaar in de stoel.Waarschijnlijk de achterste bussen van de wielophanging die ook versleten zijn.
Maar vooraan krijg ik dit niet weg...
Heeft er iemand ervaring met het steken van de bussen achteraan?
Volgens een kennis van me zou dit een dag werk zijn indien je niet beschikt over het juiste gereedschap.
Er zou een speciale tang voor nodig zijn.....
Hopelijk brengt dit een oplossing voor me , want zit met de handen in het haar....
Mvg Vincent[/quote]
Het is idd een behoorlijke klus, ik heb het door de dealer laten doen toen en die is samen met wat andere grote klussen zo'n 3 dagen bezig geweest.
Het trillen zit waarschijnlijk toch echt ergens in de ophanging, die schijnt nogal gevoelig te zijn voor slijtage door het hoge gewicht van een 7.
Ik heb toen alle rubbers en bussen die versleten waren laten vervangen, zijn er nogal wat, en het trillen was over.
17 jaar
Voer Eens Een Remtest Uit. Dan Weet Je Tenminste Al Of Het Van Je Remmen Komt,zo Ja Controleer Dan Eens De Flens Waarop Je Remschyf Zit Op Roestvorming Waar Door Je Schyf Scheef Komt Tezitten Gevolg Trillingen In Stuur En Pedaal.
remmen zijn oke, ik begin er stilaan zelfs aan te denken dat het de schotels van de monroes zijn
17 jaar
Ik heb nu ook hetzelfde probleem heb al de achterse rubbers vervangen maar nu heb ik nog steeds trillinge, maar wat ik heb opgemerkt is dat als de auto de brug op is en vervolgens als ik klaar ben met werken doe ik hem omlaag en dan heb ik zomar uit het niet geen trilling meer voor km of 20 30 raar vindt ik dat..
maar ga volgend week op vakantie dus moet grondig onderzoeken.
koop een andere auto is da niet beter
17 jaar
Zijn we ook van plan na vakantie... Audi A8 of Q7 is een veel betere auto..
hayirli olsun
17 jaar
sagol kardes..daha iyisi seninde olsun
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn 525i. Soms trilde het stuur zo hard dat je er zelfs van schrok, dan maar even gas bijgeven zodat we harder reden. Soms had ik er helemaal geen last van dan was het ineens weg en op andere momenten was het er zomaar weer.
Er was echter 1 oplossing die direct hulp bood. - De wielen laten uit balanceren. Als ik dan weer op de weg ging was het probleem een tijdje opgelost. Als het probleem er na een tijdje weer was, weer opnieuw laten balanceren en het probleem was weer (tijdelijk) opgelost. Het probleem heb ik nooit permanent op kunnen lossen. Inmiddels heb ik een nieuwere bmw. Dus ben ik van dit probleem af.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar