👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heren en dames specialisten,
Sinds een paar maandjes in het bezit van een hele fijne 530XD, nu 130.000 km op de klok. Sinds een maand voel ik dat er iets is veranderd aan de reactie op het gas bij wegrijden. Het lijkt er op dat er minder vermogen beschikbaar is en de bak schakelt dan ook veel sneller terug als dat ik gewend was. Het lijkt op een soort van turbogat in het onderste toerengebied dat spontaan ontstaan is. Eerst dacht ik dat het uit de versnellingsbak kwam, maar deze en de tussenbak zijn goed bevonden door BMW specialist Sikkema carexpert. Steeds meer heb ik daarom het gevoel dat het in het inlaatluchtsysteem moet zitten. Er staan geen foutcodes in het systeem, het probleem is niet zo erg dat het iets is waar Sikkema zijn vinger op kon leggen. Vragen; hoeveel turbo’s heeft mijn auto, hoe werken deze samen, is het een kleine zonder klep en een grote met klep? Welke componenten moet ik onderzoeken? Is er een gedetailleerd schema voor het vacuumsysteem met alle kleppen beschikbaar (op realOEM werd het me niet echt duidelijk). Kan ik ergens info vinden over de drukvullingsregeling? En natuurlijk, heeft iemand hetzelfde probleem al eens meegemaakt en opgelost. Zal de auto nogmaals bij Sikkema aanbieden, maar wil graag gedetailleerder kunnen beschrijven wat het probleem is. Hartelijk dank bij voorbaat voor alle reacties,
Mvg. Paul uit Leeuwarden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.