👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Bmw E46 316i met 240.000 op de klok
Auto komt niet door de keur vanwege te hoge CO uitstoot. (Precieze %-en niet bekend, het is vrij hoog inelkgeval)
Vervangen:
Temperatuur sensor op de motor
Kop is gevlakt + nieuwe kleppen en seals ( Er was 1 verbrande klep)
Carter ontluchting
Bougies
Injectors zijn oké.
Motor loopt in principe goed, merk alleen soms bij stationair dat hij wat vreemd doet, valt een enkele keer terug in toeren maar dat is erg sporadisch en schommelt heel af en toe een beetje.
Wanneer ik de stekker van de luchtmassameter eraf trek, zijn de uitstoot waarde's prima. Wel merk ik dan uiteraard dat hij voor geen meter meer loopt. Conclusie garage's: Luchtmassameter defect.
Nu is een luchtmassameter een vrij kostbaar dingetje, en ikzelf vraag mij een beetje af of dit het probleem nou wel op gaat lossen. Want kan het dan ook niet gewoon alsnog wat anders zijn, bv. lamdasonde, en is de uitstoot gewoon goed zonder luchtmassameter omdat de ecu een compleet andere waarde aanhoud wat het defect compenseert?
Iemand misschien hemelse ideeën?
En misschien een vreemde vraag, Is een luchtmassa meter verplicht voor de apk? Mag ik 'm er gewoon tussen vandaan houden en een ''bedonderd'' lopende auto afgeven voor apk? Snap dat dit natuurlijk geen permanente oplossing is maar dit geeft wel wat extra tijd.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.