Mijn 540i touring verliest vermogen zodra de V8 >5000 toeren draait. Tot die tijd is er niets aan de hand. Na éénmaal 5000 toeren te hebben gedraaid loopt de motor niet meer regelmatig en schudt de auto wat. Motor uit en aan verhelpt het probleem tijdelijk tot weer 5000 toeren wordt gedraaid. De BMW dealer kon de oplossing niet vinden! Afzonderlijk gemeten zijn er geen defecten aan één van de cilinders. Een nieuwe luchtmassameter bracht geen verandering. Een nieuwe computer is omslachtig en zeer prijzig. Wie herkent dit probleem en kent de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de elektronische gasklep al vervangen, geen fouten bij EGS???
Electronische gasklep is niet vervangen.
Wat betekent EGS?
18 jaar
Dat is de automatische versnellingsbak, of is het een handgeschakelde?
stel de vraag eens bij www.advanced-engineering.nl
18 jaar
automaat. BMW opperde het verwisselen van de injectoren. Zal kijken op www.advanced-engineering.nl.
18 jaar
Wisselen van injectoren is een dure geschiedenis. Alternatief: injectoren reinigen en testen. Dan weet je of ze goed zijn en hoeveel (1 of 2 misschien) je er moet vervangen voor nieuw.
Hoeveel km heeft de motor gelopen?
160.000 km Old Ford. Teleurstellend slechte prestatie van BMW vind ik. Mijn vorige (320i lijn-6) heeft inmiddels >320.000 km gereden en doet het nog steeds betrouwbaar & prima. En dat terwijl hem een moeizame oude dag is gegund: geschonken aan schoonzus. Ondertussen zit ik met die 540i A touring.
18 jaar
Zonder verdere informatie is het slecht conclusies trekken. Het kan zoveel zijn. Rijdend meten met een uitleesapparaat en de storing opwekken, data opslaan en dan analyseren anders kom je er niet uit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar