close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: water in olie , slaat op hol

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 520 D

Deze klant heeft het volgende probleem :

Motor was op hol geslagen door dat er water bij de olie kwam , motorolie niveau gestegen en toen op zijn motor olie gaan lopen .
Nu heeft een andere garage de kop er af gehaald en laten vlakken en afpersen , het onderblok is ook afgeperst alles bleek in orde nieuwe koppaking gemonteerd en weer rijden .

Na een kilometer of 600 gereden te hebben en de auto even laten werken 170 km/h ( werken voor een 520D) op snelweg zit er weer water bij de olie .

Heb wel eens gehoord van een collega dat de kop pas ging lekken op temperatuur , zodat je natuurlijk bij afpersen koud niks merkt, .

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt bij een 520 of 320 diesel ?

Geplaatst door

dupl-u-12827-5dd148fed6f59+john blom (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit er bij enige kans ergens een oliekoeler/warmtewisselaar op dat apparaat geschroefd ??????

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Ik krijg de auto vandaag binnen dus dan ga ik daar naar kijken , ik zat zelf ook aan de warmtewisselaar te denken maar weet niet zeker of die er op zit

De oplossing is gevonden jongens .
Door een slechte afwatering van het regenwater in de bak waar de rembekrachtiger inzit stond deze vol met regenwater .
Via de vacuumslang en de rembekrachtiger zoog de motor via de vaccuumpomp het regenwater naar binnen waar door er dus water bij de olie kwam .

Dus de garage waar de kop is gedaan etc. had mischien niet helemaal opgelet op het koelwater niveau . want toen ik de auto vandaag binnenkreeg stond het koelwater nog precies op peil .

dit zijn van die oplossingen van problemen, daar denk je niet aan.

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Dat is sterk.
Maak deze week exact hetzelfde mee met een 520D.
Allen is bij deze ook de turbo overleden.Zou het een met het ander te maken hebben?
Is trouwens ook wel een heeeeel beperkte afwatering daar bij die rembekrachtiger zeg.Geen wonder dat dat volloopt.

ja door slechte smering kan de eturbo natuurlijk in elkaar draaien .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.