👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
wij zijn met een bmw 520 i bezig uit 1989.
Het volgende probleem doet zich voor, bij starten slaat de motor aan en daarna ook weer uit, soms slaat de motor aan en blijft
lopen. Als de motor eenmaal loopt merk je niets verkeerd, loopt perfect. Na diverse metingen zijn we er achter gekomen dat de vonk wegvalt, bijna gelijk tijdig met het stoppen van de start motor. Tijdens dit slechte starten is er voldoende brandstof,
getest met viergas meting hoge ppm. DME relais, koelvloeistof
temp censor,verdeelkap,rotor,bougies en vacuum drukregelaar op inspuit gallerij zijn vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt erop dat de startmotor bij het uitschakelen de ontsteking blokkerd. Via een schema zou je eens kunnen kijken wat de relatie is tussen de startmotor en de injectie. Uitschakelen startmotor is blokkeren van een massa? of plus tbv de ontsteking of een startblokkering via de DME. Dat kan ook. Ik he hetzelfde probleem met een m20 525i alleen start deze heel moeilijk. Zit er toevallig een uitgebreide boardcomputer in? Zit rechts naast de radio en heeft ongeveer 12 knopjes. Deze kan een startblokkering genereren. Uit het hoofd een bruin/zwarte draad die je terug vindt op de 20 polige stekker naast de diagnosestekker in de motorruimte. Als die een spanning hoger dan 10v geeft heb je een startblokkering.
kijk ook even naar het contactdeeltje van je contactslot, misschien blijft hij niet op contact staan, maar valt een haartje terug. eerst starten, sleutel in de startstand houden en langzaam teruglaten komen, misschien een beetje rommellen, of even het contactslot doorverbinden, dit het makkelijkste wat je kunt doen, hier zou ik eerst naar kijken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar