Graag zou ik nog een derde poging ondernemen naar de fout van mijn wagen een 520i van 1998 , 113000km , onlangs nog groot onderhoud gehad .Het probleem :
Starten en koude start geeft geen enkel probleem .
Echter wanneer de motor op bedrijfstemperatuur komt maakt hij soms hevige rukken . Sta je dan stil aan een rood licht bv , slaat de motor af . Start je terug is er niets meer aan de hand en kun je soms een week verder rijden voor de fout zich nog eens voordoet .Bij nameting in de garage gaf het 2 fouten nl:
nokkenascensor en krukascensor ,wat volgens mij niet de oorzaak is. Wel heb ik op aanraden van een garagist die ongeveer hetzelfde voorhad een nieuwe bobijn geprobeerd op alle cilinders
beginnend bij 1 en zo tot 6 ,zonder resultaat .Ik kan hem binnenbrengen in de bmw garage , maar dan ben ik een hoop centen kwijt , want deze vervangen de stukken die foutmelding geven op de computer .Wie durft reageren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat heb je allemaal al vervangen en gecontroleerd en onder welke onstandigheden doet ie dat
koud of warm weer droog of nat s'morgens net na het starten of ook als de motor warm is
en leg eens uit hoe de motor klinkt als ie dat doet en wat heb je allemaal vervangen bij groot onderhoud
ikke nie
ik denk toch dat de krukas sensor deaanstichter is. misschien vuil ofsmerigheid op gekomen.probeer hem eens te reinigen met ontvetter of remmenreiniger. niet geschoten altyd mis succes
Thomas ,Martin, de bougies en luchtfilter zijn vervangen bij groot onderhoud , het gekke is dat hij dit pas beginnen doen is een dikke maand later .Op aan raden van een garagist in de buurt , die veel ervaring heeft met bmw heb ik dan een nieuwe bobijn geprobeerd beginnend bij cilinder 1 en zo tot 6 , maar de fout blijft .Hij doet dit enkel als de motor warm is , verder draait de motor perfect , een schok en hij rijdt weer normaal verder , enkel als je op dat moment stationair draait valt hij stil , je start hem opnieuw en er is voor bepaalde tijd niets meer aan de hand .Dit kan 10km zijn ,soms 100 km
18 jaar
Martin , waar zit die krukascensor juist , onder het kleppendeksel aan de achterzijde? of ergens anders ?
18 jaar
Martin , waar zit die krukascensor juist , onder het kleppendeksel aan de achterzijde? of ergens
18 jaar
je krukaspositie sensor zit onderaan bij het vliegwiel!
bij het kleppendeksel zit de nokkenaspositie sensor.
18 jaar
Bedankt stefan , gisteren alles zuivergemaakt , en ook de lmm eens losgemaakt en alle contacten nagekeken . De bovenste slang van de radiator zat wel niet goed vast , die kon valse lucht trekken . Verder lag er ook een dooi muis onder de krukascensor .Vandaag goed laten warm draaien ,en hij heeft het nog niet gedaan . Afwachten dus ?
18 jaar
beetje te laat mijn bericht schijnbaar, maar alsnog, wij hebben een E36 320i cabrio van 1996, die heeft naar mijn mening de zelfde of bijna de zelfde motor, heeft exact de zelfde klacht als jouw auto vertoont, kruk as sensor laten vervangen (na fout melding aan de kast) weg euvel!!!!!!!!!!
18 jaar
Waarschijnlijk inderdaad de krukassensor.
Heb je kort geleden misschien een koelvloeistoflekkage gehad? Komt namelijk geregeld voor na een koelvloeistoflekkage.
Krukas vervangen lost hopelijk het probleem op.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar