Sinds ik een gereviseerd blok in de auto (318tds) heb liggen heb ik wel heel erg tikkende kleppen (bij koude, maar ook bij warme motor), ook start hij de helft vd tijd niet met alle cylinders tegelijk (zo lijkt het toch, de motor schud dan zelfs ietwat), maar na +/-3 seconden doen alle cylinders gewoon mee (wel veel rook in deze tijd uit de uitlaat). De gereviseerde motor en nieuwe turbo hebben nu 10.000km gereden en is netjes ingereden (varieren in toerental, niet te extreem en olie is gewisseld na 1000km). De gebruikte olie is 10W40 (merkolie). De vraag is dus kan het tikken van de kleppen voor problemen zorgen in de toekomst of is het geen enkel probleem..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ik jou was zou ik eens terug gaan naar het revisie bedrijf!! normaal is het niet en of het kwaad kan is afhankelijk van hoe erg hij tikt..
als hij werkelijk gereviseerd is mag dit dus echt niet kunnen ..
Stefan
Het revisiebedrijf heeft na eerdere vraag van mij al geantwoord dat het geen probleem kan zijn (beter teveel speling dan te weinig) en dat het minder zal worden met het hoger aantal gereden kilometers.
PS moet zeggen dat ik er zelf geen bal verstand heb van motoren.
17 jaar
Ik begin me toch stevig af te vragen wat soort revisie bedrijf dat is.....
Een goed gereviseerde motor zal als nieuw lopen met een goede afstelling van de kleppen erbij.
Je mag ook verwachten bij het startten dat ie meteen met alle cylinders gelijk aanslaat, de rook die je ziet is onverbrande brandstof die vrijkomt bij het missen van een of meer cylinders.
Met de opmerkingen van het revisie bedrijf kan ik niks, deze moeten je terechte klacht goed oplossen.
Cor
en je geen broodje aap verhaal gaan vertellen..
maar als ik jou was zou ik het er niet bij laten zitten,je hebt recht op een goede reparatie waar je veel voor hebt betaald,en niet op een of andere motor waar je dalijk alleen maar problemen mee krijgt!
Stefan
17 jaar
Heb nu even weinig tijd maar zal binnenkort zeker eens langsgaan.
De oplossing meld ik dan wel op deze plek.
Bedankt
17 jaar
318 TDS heeft hydraulische stotors dus klepspeling te groot kan niet
Kunnen de hydrolyse klepstoters niet versleten raken, heb begrepen dat deze bij de revisie niet vernieuwd zijn.
17 jaar
Wat is er dan gereviseerd?.
Alleen het onderblok?.
17 jaar
Weet ik eigenlijk niet, zal ik weel eens naar informeren. Maar kan het niet zijn dat bij een gereviseerde motor die hydrollische stoters niet vernieuwd worden.
17 jaar
bij een complete revisie hoort normaal alles gemaakt te worden,zelf bij alleen het onderblok reviseren had hij de boel uitelkaar,en was het een kleine moeite geweest om dit te vervangen cq. te controleren!slecht revisie bedrijf hoor!
gewoon mee terug gaan en verhaal gaan halen,en laat je er niet mee afschepen!!
wel even vragen,indien je dit zelf nu nog niet weet,wat er gereviseerd is geworden.
heeft de revisie veel gekost trouwens ?
Stefan
17 jaar
met dit verhaal en geen nieuwe stoters dan denk ik datt roken kan komen door niet vervangen niet werkende gloeiers
Om even bij stefan terug te komen, de revisie koste inclusief arbeid, een gereviseerd blok en een nieuwe turbo 3500 euro. Zal zeker teruggaan met alle vragen en antwoorden die ik van jullie heb gekregen.
Het probleem met het starten is sinds ik mijn probleem op problemcar heb gezet niet meer voorgekomen, misschien iets warmer weer (voorheen was het in de helft van de gevallen).
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar