close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Brommobielen: microcar lombardini, veer van de gashevel

Ik ben bezig met een microcar, 1999, met een lombardini 2 cilinder diesel motor met pompverstuivers.
Omdat de gloeipluggen vervangen moesten worden heb ik het inlaatspruitstuk/luchtfilterhuis verwijdert, netjes de veer van de gashevel losgemaakt en de gloeiers vervangen.
Bij montage van het huis is de veer losgegaan.
Wie kan me vertellen waar de veer aan vast moet zitten in de kop?

Geplaatst door

janbakker (50)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wanneer je met een spiegeltje achter in de opening van de cilinderkop kijkt zie je een heveltje waar de veer in gehaakt moet worden.

adjan 0
badge

12 jaar

Gevonden, lastig te zien, maar wel gelukt! Bedankt.

janbakker 50
badge

12 jaar

Een volgende keer, een stokje of een plaatje maken met een gat er in.
daar de veer in haken, kan ie niet meer binnenin losschieten

bartlady 0

11 jaar

Beste mensen,
Ik heb exact het zelfde probleem, veroorzaakt door het zelfde idee om de gloeibougies te vervangen. Ik was dan ook erg blij te lezen dat het opgelost kan worden. Alleen tot nu toe is het mij niet gelukt het juiste heveltje te vinden, of het juiste bevestigingspunt daarvan. Bovenin het 'inlaatspruitstuk' (zoals ik op deze forum heb geleerd dat dat heet) zit een heveltje, maar daar is volgens mij te weinig ruimte boven om de veer aan te bevestigen. Aan dit heveltje zit een pen naar beneden, die weer een ander heveltje om kan gooien. Ik heb nu geprobeerd de veer zowel boven als onder aan de pen te bevestigen, wat een frustrerende doch leerzame dag was. alleen was die dag niet productief, de auto rijdt wel, maar zeer langzaam (ong 5 km/uur). De pen kan vrij bewegen en heeft een verdikking op twee derde naar ondere. Als de veer aan de pen zit rijdt de auto dus langzaam, als de veer elders bevestigt is (ja, ik ben er al een tijd mee aan het knoeien) krijgt de auto helemaal geen brandstof. Ik zit dus wel warm volgens mij. Ik hoop dat iemand me kan vertellen waar ik nu precies de veer aan moet bevestigen. Bij voorbaat dank.

Dantes 0

10 jaar

Wow Adjan, zo'n snelle reactie had ik nooit verwacht. Echt top. En een zeer handige link. Hoewel nu juist de tekening op pagina 80 iets minder duidelijk is. Wat ik er wel op zie is dat ik nu helemaal fout zit. De 'minimum maximum device' waar de veer aan moet, dat is het leveltje dat een schuifje over een boutje heen bedient, meer tegen de buitenwand aan, zeker?

Dantes 0

10 jaar

Ook mijn wagentje rijdt weer zoals het hoort. Mochten er ooit nog meer leken zoals ik op deze webpagina komen. Hierboven schreef ik: 'Aan dit heveltje zit een pen naar beneden, die weer een ander heveltje om kan gooien.' Dat is feitelijk andersom, het is juist dat andere heveltje dat de pen heen en weer beweegt. door de pen heen en weer te bewegen geen je meer gas, om de zijwaardze beweging te creeren vanuit de trekbeweging die de veer geeft zit een heveltje met een schuine kant. Het is mij gelukt de veer er achter te krijgen door met een punttangetje de veer vast te houden, het uiteinde van de veer boven het heveltje langs te laten glijden, en dan de veer te draaien. Succes aan het volgende slachtoffer.

Dantes 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Brommobielen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.