close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Cadillac Deville 4.9: Motor valt soms stil /waar zit de sensor

Bouwjaar: 2000

betreft: caddilac deville model 2000 met nortstar 4.9 l motor voorwielaangedreven / motor dwarsgeplaatst. het voertuig valt soms stil tijdens het rijden bij lage snelheid; maximaal 50 km/u


start onmiddelijk terug / storingslamp gaat branden - dtc uit gelezen en code P335 vastgesteld als eerste fout - P0101 als tweede fout - P0385 als derde fout - de eerste en derde fout betreffen de "crankshaft positionsensor A & B - de tweede fout betreft de airflow sensor.- wie herkend deze fouten en vervolgens waar zitten deze sensors gemonteerd - we kunnen ze niet vinden de krukassensors.


Geplaatst door

marcvan1 (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de krukassensor zit als het goed is bij de krukaspoelie.Ik weet dit echter niet zeker.Ik zal maandag dit even voor je nakijken.Ik heb hem zelf al een paar keer vervangen bij andere type amerikanen.Ook was hier de klacht uitvallen van de motor.Je hebt hier wel speciaal gereedschap nodig om de sensor goed af te stellen.Als je dit niet goed doet heb je een grote kans dat je de nieuwe sensor beschadigd bij het monteren van de krukaspoelie.


alexander242 0
badge

21 jaar

start onmiddelijk terug?? bedoel je hiermee dat de motor terugslaat?? als dit zo is klopt het dat deze defectcodes er in komen. de sensoren meten dan een verkeerd krukas/nokkenas signaal op het moment dat de motor terugslaat. ook de airflow sensor gaat dan de mist in. er wordt namelijk inlaatlucht teruggedrukt. waarschijnlijk ben je er nog niet als je de sensoren vervangt. deze moeten ingeleerd worden in het motorstuurapparaat.


Opeltje 0
badge

21 jaar

het is niet zo dat de motor terugslaat, hij valt ploseling stil, alsof je het contact afzet.

ikzelf begin te twijfelen of het de sensors zijn gezien de drie foutcodes; ik begin te denken aan een systeemfout of een loszittende stekker of beschadigde bedrading. als ik de sensors weet zitten kan ik van daaruit de bedrading volgen alsmede de bedrading van de airflow sensor. een circuitschema en liggingschema van de kabelbundels zouden welkom zijn.

marcvan1 0
badge

21 jaar

Ik heb in boek gekeken van een caddilac eldorado/seville die al wat ouder was dan jouw auto.Hier zat de krukas sensor (2 stuks,waarom???)aan de zijkant van het blok,Dus de impulsgever zit ongever in het midden van de krukas.Dit zijn beide inductiegevers en gaan bij deze motor naar een ontstekingsmodule.



alexander242 0
badge

21 jaar



de gegevens die je me doorspeelt gaat dit over de nortstar motor, d.w.z. alu blok en 32 kleppen of de oudere versie met het ijzeren blok en 16 kleppen? ik heb wel een idee waarom er twee sensors zijn, doch laat het me even uitzoeken. ik zie wagen pas binnen 2 weken terug, tenzij hij niet meer zou rijden, ik heb nog eerst wat andere problemen op te lossn,

marcvan1 0
badge

21 jaar

Deze gegevens zijn niet van northstar motor en deze gegevens zijn uit een boek van modeljaar'92/´93,echter denk ik wel dat de bdp-sensor op de zelfde plek zit.Het is een plek waar je als monteur niet als eerste gaat kijken,dus misschien heb je er wat aan.



alexander242 0
badge

21 jaar

herstelling is een week geleden gebeurt, de beide sensors zitten inderdaad in het midden van motor, net naast het oliefilter en verborgen achter de motorsteun, dus eerst de steun los, en dat was een leuk werkje, welke van de twee sensors defect waren weet ik niet heb ze beide uitgemeten en bleken goed te zijn, wel waren aan de nieuwe modificaties aangebracht, ander kleurtje en nummer; dat het er twee zijn (verschillende) heeft te maken dat er geen nokkenashoeksensor is (althans niet gevonden)en dat alzo de draairichting en het bdp wordt bepaald,de dubbele uitvoering zal ook wel te maken hebben, dat wanneer er een defect is de andere nog een signaal zal geven en de motor blijft draaien , de foutcode van de airflow sensor is na het resetten niet meer teruggekomen, het verband tussen beide zie ik direkt niet zitten

marcvan1 0
badge

21 jaar

vervolg, bij de montage was geen speciaal gereedschap nodig (behalve smalle vingers en een lange arm en veel geduld)ze zaten direkt goed

marcvan1 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Cadillac Coupe-De-Ville of stel zelf een nieuwe vraag.