Chevrolet US Impala: Aankoop Chevrolet

Bouwjaar: 1977, Brandstof: LPG

Hallo.
Ik heb plannen om een Chevrolet Impala Station aan te schaffen.
Dit is een auto uit '77 en heeft 73000 op de teller staan.
Ook een LPG installatie is ingebouwd.
Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten?
Is het bijvoorbeeld ook zo dat er een distributieriem moet worden vervangen net zoals bij de huidige auto's die dat aantal kilometers op de teller hebben staan?
Alvast bedankt voor de aandacht.
Rini.

Opel GT

Geplaatst door Opel GT (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Impala? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Die 73000 zijn waarschijnlijk wel miles,maar dat is heel weinig gezien het bouwjaar.
De disrtibutieriem heeft deze auto niet dat gaat via tandwielen.


Hans

Opel GT (0), 17 jaar geleden

Er staat wel kilometers in de advertentie. Hij staat bij The Gallery in Brummen. Een bedrijf dat heel wat oldtimers heeft staan. Dus verwacht dat ze wel weten wat ze plaatsen. Ook komt de auto origineel uit Zwitserland dus vermoed dat het toch wel kilometers zijn. Affijn, dat zie ik dan wel als ik eens ga kijken.
Klopt het dat zo'n V8 blok langzamer draait dat bv. een 4 cilinder ( en daardoor dus in betere staat zou kunnen zijn als het blok van een "alledaagse" auto met hetzelfde aantal kilometers)?
Bedankt weer.
Rini.

Treb (0), 17 jaar geleden

Moi,
Gezien het aantal kilometers en de leeftijd zou ik me meer richten op chassis, carrosserie, rubbers en remmen e.d. (even afgezien van het aantal liters gas per km)
Het lijkt langzamerhand wel een reclameblok bij mij, maar de ANWB-aankoopkeuring is me goed bevallen. Terzake kundig. En ze wijzen je toch altijd wel weer ergens op (wel even zeuren dat je erbij blijft). Het is geen grote investering.
Groet,
Bert.

Opel GT (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de reacties en tips tot zover.
We gaan eens rustig overleggen wat we ermee gaan doen.
Het is overigens een 5.7 V8, dit ter info.
Weet niet of dit ook een populair blok is?
Ik zal eens kijken op de site's die in bovenstaande reactie staan.
Nogmaals bedankt, helemaal goed!
Groeten,
Rini.

Mercury (0) PRO, 17 jaar geleden

Kijk gewoon eens ff verder rond voor dit type stationcar, d'r zijn d'r wel meer te koop en ook wel voor andere prijzen! Het is trouwens wel handig als je een beetje handig bent als je zo'n yank aanschaft, want anders wordt het een dure grap als d,r eens wat mee is. (op zich is de techniek redelijk eenvoudig, het ziet er alleen een beetje ((eng)) groot en vol uit onder zo'n motorkap. Kilometerstand van 77000 geloof het maar niet, teller begint bij 100000 weer opnieuw, maaakt ook niks uit, als het blok maar goed loopt en de bak goed is. ANWB keuring is best wel leuk, maar ze hebben weinig sjoegel van amerikanen is mijn ervaring.

Mercury (0) PRO, 17 jaar geleden

Kijk gewoon eens ff verder rond voor dit type stationcar, d'r zijn d'r wel meer te koop en ook wel voor andere prijzen! Het is trouwens wel handig als je een beetje handig bent als je zo'n yank aanschaft, want anders wordt het een dure grap als d,r eens wat mee is. (op zich is de techniek redelijk eenvoudig, het ziet er alleen een beetje ((eng)) groot en vol uit onder zo'n motorkap. Kilometerstand van 77000 geloof het maar niet, teller begint bij 100000 weer opnieuw, maaakt ook niks uit, als het blok maar goed loopt en de bak goed is. ANWB keuring is best wel leuk, maar ze hebben weinig sjoegel van amerikanen is mijn ervaring.

Joe (0), 17 jaar geleden

Mocht je nog meer vragen hebben kun je ze ook plaatsen op het Caprice impala forum, www.caprice-impala-forum.nl.. die gasten weten alles erover te vertellen, tevens zijn er enkele 77er impala wagon bezitters lid.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Impala of stel zelf een nieuwe vraag.