auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chevrolet US Blazer: Airco werkt maar kachel niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.3 6 cylinder

Bij mijn Chevrolet Blazer doet de Airco het prima maar de kachel doet het niet.

Nou, het lijkt alsof de Airco blijft hangen in het blauw. Als ik de knop draai naar rood voor warmte dan blijft er koude lucht uit komen. Ik hoor ook niet iets in schakelen. Er lekt niets misschien een elektrische kwestie?

Alvast bedankt

Geplaatst door

pcwli (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vacuumleidingen controleren (kleppen van de kachel werken op vacuum)

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Dank je Peco Power,
Voor het snel beantwoorden, ik heb de chevy blazer nog maar net en heb vandaag het hele koelsysteem door gespoeld. Er komt nu een paar seconde warmte uit de kachel als ik de schakelaar van uit direct naar verwarmen zet en daarna wordt ie weer koud. Ik had ook een kleine angst dat de kachel dicht geslipt zou zitten maar dat is niet het geval.

Kan je aangeven hoe en waar ik de vacuumleidingen van de kachel kan vinden, is het in het motor gedeelte of in de cabine?

Alvast bedankt.

pcwli 0

14 jaar

Helaas, maar in de cabine, onder en achter het dashbord, ik kijk evebn of ik een schema voor je heb, een 4.3 6 cilinder uit 2000, ik neem aan dat het een trailblazer betreft. Ik ga ff zoeken, kan even duren

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Helaas schema heb ik zo niet, heb je de kachel beide kanten uit doorgespoeld? en ook de slangen? gaat de temperatuurmeter wel gewoon omhoog, naar een normale waarde? slaan de koelvinnen ook aan als ie "te warm"wordt? Worden de slangen naar de kachel wel goed warm? gooi de accu eens een minuut of 5 los, sluit de zaak daarna weer aaan en kijk wat er dan gebeurd, soms zit er een storing in de zgn body control module, en wil daatrdoor een klep niet schakelen. Systeem is ook goed ontlucht?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Ik heb beide slangen die van de motorruimte naar de cabineruimte lopen los gemaakt en de waterslang erop en doorspoelen maar, het water loopt er vlot uit. Daarna een slang weer vast gemaakt en weer er water door laten lopen. motor wordt normaal warm temperatuurmeter geef dit tenminste gewoon aan. En de vinnen doen het ook als de motor te warm word. De dikkere slang wordt als eerste warm en daarna de dunnere. Het gaat om een blazer en geen trailblazer. Ik zal de accu los maken en laat je het resultaat weten. Ik vind het geweldig dat je met helpt.

Groeten Wout

pcwli 0

14 jaar

Ik denk niet dat het los halen van de accu geholpen heeft, dit omdat ik de motor niet warm heb kunnen laten lopen.
Morgen weet ik het zeker, en laat het je weten.

pcwli 0

14 jaar

Beste Peco Power,

Wat ik heb gemerkt dat de dikkere slang wel warm word en de dunnere niet, maar als ik de tuinslang op de dikkere slang aansluit komt het water wel uit de dunnere slang dus de kachelradiator zit niet dicht. Maar hoe komt het nu dat de dunnere slang koud blijft?

Zit er in of voor of na de waterpomp een klep?
Moeten beide slangen onder alle omstandigheden altijd warm zijn?

Ik hoop dat je me antwoord kan geven, alvast bedankt.

groeten Wout

pcwli 0

14 jaar

Haal die dunne slang eens los, zit die niet dicht?, de dikke slang is de toevoer, de dunne de afvoer van je kachelradiateur. die slang er af, doorprikken, goed doorspoelen en dan weer proberen, maar nog beter is een nieuwe slang.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Ik wil niet doordrammen hoor maar.

Ik heb alles door kunnen spoelen, ik heb op de toevoer van de kachelradiator(het dikke stuk) een tuinslang aangesloten en de radiatordop er afgehaald kraan open en het water komt dan uit de vul opening van de radiator. dus de retourslang is ook open. Nadat dit werkte heb ik ook de dunne slang bij de kant van de waterpomp los gehaald en ook dan komt er water uit.

Maar nogmaals: Moeten beide slangen onder alle omstandigheden altijd warm zijn?
Als ik de knoppen van de kachel/airco zo heb staan dat er warmte uit zou moet komen dan verbaast het me dat de compressor van de airco steeds aanspringt, is dit normaal?

Groeten Wout

pcwli 0

14 jaar

Zet de kachel wel even van de voorruit, want anders blijft die aanslaan inderdaad, dit ivm het drogen van de lucht

Mercury 0
badge

14 jaar

Als er warm in gaat, moet er ook weer warm uitkomen, anders heb je geen doorstroming, lijkt me logisch, tenzij er dus constant gekoeld word op je kachelradiateur door de airco, dan komt het er een stuk kouder uit. laat anders ff een us specialist kijken

Mercury 0
badge

14 jaar

Dankje Peco Power,

Weet je een goed adres in nederland afstand is geen probleem.

Alle dank voor het mee denken.

Wout

pcwli 0

14 jaar

Ik heb je een mail gestuurd

Mercury 0
badge

14 jaar

Hoi Peco Power,

De kachel doet het!!! Ik heb de kachel opnieuw doorgespoeld met de tuinslang maar dan de tuinslang op de retour aangesloten in plaats van de toevoer. Er kwam toch nog wel vies water uit, alles weer aangesloten en warme lucht uit het dashboard! Je had gelijk met je opmerking over de slangen, als de een warm wordt en de ander koud blijft dat moet niet kunnen. Waarschijlijk heeft er iets de doorstroming geblokkeerd maar het probleem is over. Ik hoop dat een ander hier ook wat aan heeft, ik ben lekker bezig geweest dit weekend.

Ik was in ieder geval blij dat jij me wilde antwoorde, daarvoor dank.

Groeten Wout

pcwli 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Blazer of stel zelf een nieuwe vraag.