De automaat schakelt in de eerste versnelling nog al stoterig door naar de volgende versnelling. Het filter en de olie zijn vervangen en het is iets minder geworden. Bij 70tot 80 km in zijn overdrive valt de trekkracht weg en moet er gas gegeven worden. Dit is ook minder geworden na het verversen maar is nog steeds aanwezig.
Deze problemen zijn zich voor gaan doen na een stilstand van 4 weken. Ook zoemt de automaat meer dan voorheen.
De automaat is enkele jaren geleden gereviseerd. In D stand schakelt de bak na 70 km niet meer door. Volgens de garage is dat normaal? ben bang dat ik met een aanhanger de boel kapot trek in zijn overdrive.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Achter op de automaat zit een vacuumdoosje.Bij een vacuumlek doet de automaat gek.Het vacuumdoosje zal mss vervangen zijn.Zie wel naar scheurtjes in leidingen en splitsingen.
Het peil zal wel gemeten zijn met draaiende motor.
Bedankt voor uw reactie! Ga hier vandaag naar kijken of er een lek in het vacuüm systeem zit, de cruisecontrol werkt ook niet goed meer en deze werkt ook op vacuüm. Peil is gemeten met draaiende motor en ok.
Laat u weten of het probleem is opgelost
13 jaar
Vacuüm slangen gecontroleerd en enkele vernieuwd. Cruisecontrol werkt weer maar geen verandering met de auromaat. Geen vacuümkastje op de automaat aanwezig. gaat ook geen vacuümslang naar toe.
13 jaar
Het peil is nagezien? (vertrekt hij 's morgens bruusk?)
Door slechte koeling van de automaatolie gaat de automaat stuk.Meestal met zware belasting.
De kick down blijft niet hangen?De motor trekt niet volledig door of gaat de automaat slippen.?
13 jaar
Ja peil is ok met draaiende motor., pas ververst 5l s'morgens redelijk maar schakeld wel beter na enkel kilometers rijden. trekt wel door en slipt niet. Weet niet of de kick down blijft hangen? auto heeft weinig zware belasting! goede radiateur etc
13 jaar
governor gecontroleerd?, koppelomvormer zit wel goed vast?
Bedankt voor uw reactie. weet niet waar ik de govenor kan vinden en is dit zelf te doen? Hoe kan ik controleren of de koppelomvormer wel goed vast zit?
13 jaar
Als je de starter verwijdert dan zie je de achterkant van het vliegwiel.Om de 120° (3 bouten) of 90° (4 bouten) zie je de bevestigsbouten zitten van de koppelomvormer.Tast deze af of ze vast zitten.
13 jaar
Governor zit achterin de bak, laat met dit soort dingen ff een usa specialist de zaak bekijken, die heeft die governors ook vaak wl liggen.
je hoeft je starter niet te demonteren, alleen die ijzeren plaat die onder tussen bak en motor zit is voldoende,dan zie je je bouten van je koppelomvormer zitten.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar