close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Chevy Van: automaat verbrand

Bouwjaar: 1985

ik rij sinskort een chefy van g20 met een 350 motor,ik beb probleemen met de automaat.
ik heb de olie niet de bak gehaald,ikvond dat de olie stonk en niet de mooie roode kleur had,(het was meer bruin dan rood).
depan er onderuit,allesgoed schoongemaakt,nieuw filter
ik heb er nieuwe olie in gedaan.
ben gaan rijden maar de automaat schaakelde dan gelijk door naar zijn overdrijf.ik heb toen het pijl gekontroleerd was goed maar er zat wel veel schuim aan en de olie is weer bruin!!!?
wat is de oorzaak en wat moet ik nou doen.
de auto heeft me al heelveel geld gekost dus als er iemandeen bak heefdie goed is en hem wil vekoopen graag.
het moet wel een langstaard zijn,het eindstuk is 23cm
alvast bedankt

Geplaatst door

leo6507 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Leo,

Heb je wel de juiste olie erin gedaan? Het schijnt nogal belangrijk te zijn dat je de goede gebruikt! Veel "universele" transmissie-olie voldoet niet aan de eisen die bakken van toen nodig hebben.

Suc6
Jvr

jvr 0

19 jaar

hoi JvR, ik wet niet welke olie er gebruikt is.
wat is dan het geschikte olie merk wat in deze automaatword gebruikt en zijn er mischien ook toevoeginge die geschikt zijn
om de olie te verbeteren. groeten Leo

leo6507 0

19 jaar

Alles wat je nu nog doet aan die bak zoals een olie toevoeging is weggegooid geld.
De bak slipt zo erg dat de olie zo weer verbrand,het enigste wat je zou kunnen proberen is of je de rembanden nog kan afstellen.
Zoek maar eens goed op internet of je dat ergens kan vinden hoe dat moet of misschien informatie inwinnen bij een chevy club.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

oke hans ik begrijp dat ik er geen moeite meer voor hoef te doen.goet jammer wand mijn geld raakt ook een beetje op!!!!!
dan breng ik de bak maar te reviezeeren.

leo6507 0

19 jaar

AUTOMATENBANDEN SLIPPEN DOOR,AF LATEN STELLEN EN HET PROBLEEM IS VOORBIJ
GR JAN

JAN/DODGE 0
badge

19 jaar

neem contact op met qlincy stuur mij een mailtje en ik geef zijn email

Peter8719 0

19 jaar

Je hebt toch geen dubbele uitlaat naar achter? dan moet je de bak extra koelen doormiddel van een extra radiatortje voor je bak voor je radiator te zetten.
Zeker als je lekker door wilt trekken is het snel gebeurd dan.

Peter8748 0

18 jaar

[quote=Peter8748]Je hebt toch geen dubbele uitlaat naar achter? dan moet je de bak extra koelen doormiddel van een extra radiatortje voor je bak voor je radiator te zetten.
Zeker als je lekker door wilt trekken is het snel gebeurd dan.[/quote]
Heb ik ik nog nooit van gehoord, kun je mij eens vertellen wat link is tussen die twee?

Henk

69Toronado 0

17 jaar

Natuurlijk wil ik je dat vertellen.
Oudere Amerikaanse auto's hebben standaard een koeling in principe gebaseerd op het normale rijgedrag.
De koelkanalen in het blok zijn al zijn kleiner.
De automatische versnellingsbak wordt ook gekoeld door dezelfde radiator als waar je koelwater gekoeld wordt van je motorblok.
Bij gewoon rijgedrag is daar niets mis mee.
Maar ga je bijvoorbeeld een zware aanhangwagen trekken dan is het al te klein, je bak olie wordt dan ook al vlug te warm.
Maar als je een extra uitlaat naar achteren brengt, de bekende dubbele uitlaten.
Dan lopen beide uitlaat pijpen ook langs je versnellingsbak naar achteren.
In principe heb je dan daardoor ook een extra warmtebron langs je versnellingsbak gebracht.
Om te zorgen dat je bakolie niet te warm wordt dan zet je een extra koelradiator voor je gewone radiator, hierdoor verleng je het koelsysteem van je automatische versnellingsbak en het wordt extra gekoeld.
Op die manier kun je de warmte die je door een extra uitlaat die je hebt aangebracht weer compenseren.
Een sportief geluid brengt ook vaak mee dat je wat sportiever gaat rijden, en dat kan dan ook.
Ikzelf heb dat bij een Mercury Capri gedaan waar ik mee ging sprinten, en de Pontiac Grand les Mans heb ik er 1 bij gezet omdat die een trailer of een zware caravan moest trekken.
Oké die Pontiac daar zat gewoon de standaard uitlaat nog onder.
Bij de Mercury had ik wel een dubbele uitlaat opgezet, voordat ik de extra koeling had aangebracht spoot de bakolie op een gegeven moment er ook gewoon uit.
En ik had nog niet eens een sprint getrokken of een burnout gedraaid.
Ik reed toen van Den Haag naar Harlingen gewoon normale snelheid.

Peter8748 0

17 jaar

[quote=Peter8748]Natuurlijk wil ik je dat vertellen.
Oudere Amerikaanse auto's hebben standaard een koeling in principe gebaseerd op het normale rijgedrag.
De koelkanalen in het blok zijn al zijn kleiner.
De automatische versnellingsbak wordt ook gekoeld door dezelfde radiator als waar je koelwater gekoeld wordt van je motorblok.
Bij gewoon rijgedrag is daar niets mis mee.
Maar ga je bijvoorbeeld een zware aanhangwagen trekken dan is het al te klein, je bak olie wordt dan ook al vlug te warm.
Maar als je een extra uitlaat naar achteren brengt, de bekende dubbele uitlaten.
Dan lopen beide uitlaat pijpen ook langs je versnellingsbak naar achteren.
In principe heb je dan daardoor ook een extra warmtebron langs je versnellingsbak gebracht.
Om te zorgen dat je bakolie niet te warm wordt dan zet je een extra koelradiator voor je gewone radiator, hierdoor verleng je het koelsysteem van je automatische versnellingsbak en het wordt extra gekoeld.
Op die manier kun je de warmte die je door een extra uitlaat die je hebt aangebracht weer compenseren.
Een sportief geluid brengt ook vaak mee dat je wat sportiever gaat rijden, en dat kan dan ook.
Ikzelf heb dat bij een Mercury Capri gedaan waar ik mee ging sprinten, en de Pontiac Grand les Mans heb ik er 1 bij gezet omdat die een trailer of een zware caravan moest trekken.
Oké die Pontiac daar zat gewoon de standaard uitlaat nog onder.
Bij de Mercury had ik wel een dubbele uitlaat opgezet, voordat ik de extra koeling had aangebracht spoot de bakolie op een gegeven moment er ook gewoon uit.
En ik had nog niet eens een sprint getrokken of een burnout gedraaid.
Ik reed toen van Den Haag naar Harlingen gewoon normale snelheid.[/quote]
Bedankt, klinkt logisch alleen rij ik al 6 jaar met dubbele pijpen zonder extra koeler en zonder problemen, misschien is een 69 Toronado standaard uitgerust met een groter koelvermogen vanwege het grote(re) motorvermogen. Ik heb er wel eens over zitten denken om er een op de Chevy Van te zetten al was het alleen maar voor het behoud van mijn bak.

69Toronado 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.