sinds gisteren krijg ik tijdens het rijden de melding "check gages", de motor ( en ook stuurbekrachtiging ) valt meteen uit: levensgevaarlijk! Ik krijg nergens een foutmelding, olie in orde koelwater ook. Help! De motor start wel weer en ik kan ook gewoon verder rijden. Ik heb die melding met stilvallen nu al 4 keer gehad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eens even of er geen water in je brandstoffilter zit!!!!!
Check gages betekent eigenlijk controleer je meters.......
Als je nog rolt, valt er nog wel te sturen, maar ja, zonder stuurbekrachtiging gaat dat zwaar zeker met wat bredere banden....levensgevaarlijk...ach dat valt mee, je zit hoger en in veel meer massa dan de meeste andere auto's......
Ook de brandstofpompen van deze auto's hebben nog wel eens problemen, maar laat hem even uitlezen, een slechte massadraad of een draadbreuk naar je brandstofpomp kan het ook zijn...
gr
Peco Power
ok bedankt, moet er toch niet aan denken als tie op de snelweg met 130 uitvalt
12 jaar
de van slaat steeds vaker af en start moeilijker en nu brandt ook t motormanagement lampje. olie in orde water in orde.
12 jaar
Uit laten lezen! voordat je een brandstofpomp helemaal om zeep helpt! en een rekening krijgt waar een gezin van op vakantie kan naar de Caribic!!!
gr
Peco Power
oeps ,bericht veranderd omdat ik niet naar het bouwjaar keek.
klopt het bouwjaar? zoja, heb een je een Duramax 6,6 diesel?
echter 6,4 bestaat niet
mocht de Van ouder zijn (van voor 2002) is het een 6,5 diesel
en kan ik je bijvoorbaat al vertellen dat de brandstofpomp kapot is
die zal helaas vervangen moeten worden.
(ik denk dat ik er al denk ik 100 heb vervangen met de zelfde klacht)
de van is van 2004,
12 jaar
[quote=lysippe]de van is van 2004,[/quote]
dus dan heb je een 6.6 Duramax ,klopt dat?
ik wil even zeker weten wat voor motor je heb
dus dan heb je dit model zoals op de foto?(met deze neus vooral)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/813/ch2004express01.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/813...][img]http://img813.imageshack.us/img813/7192/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
nee, ik heb t voorgaande model.
12 jaar
misschien handig als we het vin nummer hebben, dan kunnen we nl uitzoeken welke motor er in zit.
De andere neus, is dat 1 met een enkele rechthoekige koplamp? Of ook 2 dubbele ? De 6:5 liter is berucht om zijn pomp danwel de daaraan vastzittende printplaat, de duramax is daar weer een stuk verbeterd. metalux heeft jaren met deze diesels gewerkt, is dus de man die je hebben moet voor deze auto. Ik blijf steken bij de5:8 ltr en de 6:2 ltr ongeblazen diesels.....
Gr
Peco Power
ff wat speurwerk in de states geeft weinig , behalve verstopt brandstof filter, verstopte aanzuig pijp in de tank, lucht in het systeem....heeft de auto recentelijk een fris brandstoffilter gekregen? Is het probleem ook aan wezig bij een volle tank? Is het probleem ontstaan in de vorstperiode van de afgelopen weken? Motormanagement lampje, geeft aan dat er een fout aanwezig is, dus uit laten lezen, de meeste amerikanen zijn wel uit te lezen met een vrij simpel kastje, veel garages hebben die wel . Als je dan de foutcode (s) kunnen we ook meer
hartelijk dank voor je moeite, het begon vorige week donderdag. hij heeft 4ooo km geleden een beurt gehad, of t filter vervangen is weet ik niet.
12 jaar
dan is hij niet van 2004
check je VIN nummer achter het raam de 10e positie is het bouwjaar
ook wil ik de 8e positie weten van je VIN nummer (dat zal bijna zeker weten een F zijn)
1GCFG25F12121611
klop,t 2004 is eerste toelating
12 jaar
oke de bus is van 2002 met een 6.5 turbodiesel
jij zegt dat het check engine lampje brand
dan moet je hem toch even uitlezen
waarschijnlijk heb je de foutcode P1216 of P1217 (Fuel Solenoid Response Time Too Short/Fuel Solenoid Response Time Too Long)
dan kan het de PMD zijn die kapot is
dat is een zwart kastje op je brandstofpomp
die zit aan de linkerkant van de pomp en heeft de grootte van een pakje sigaretten(sorry moest even een maataanduiding hebben)
Die is te vervangen op de auto ,maar als je het nooit heb gedaan kan het een helse klus zijn
wat beter is en veel makkelijker is een PMD relocatorkit te nemen (dan hoef je de oude niet te verwijderen)
http://www.usdieselparts.com/index.cfm/p...
helaas zal je hem wel in de USA moeten bestellen want ik geef je weinig kans dat iemand hier in NL op voorrraad heeft
succes
nou, ik weet misschien iemand, die heeft zelf 2 6.5 turbodiesels, heeft beide vervangen en toen nog 1 extra besteld...ik zal ff mailen, en jou Lysippe een e-mail sturen...
gr
Peco Power
de bus is uitgelezen maar geeft geen foutcode???????????? iemand??????????
12 jaar
brandstofpomp.........
Wat Mercury zegt:
brandstofpomp zelf
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Chevy Van of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar