bij mijn corsica 2.2L - usa uitvoering - bwj 1990 - 161000km werken de remmen
slecht. als ik rem lijkt het alsof de auto doorglijdt hoe hard ik ook op het rempedaal
trap , de wielen laten blokkeren gaat ook niet meer (heeft trouwens geen abs).
de rem blokken/schoenen voor en achter zijn 5 maanden geleden vervangen ook
de remolie is toen ververst, het pedaal blijft met remmen op de juiste druk (zakt
niet weg) , de rem schijven en de remtrommels zijn opgeruwd omdat ik dacht aan
verglazing van het rem oppervlak maar dit heeft geen verbetering gegeven.
ook zijn de remzuigers nagekeken deze zijn goed gangbaar en zitten dus niet vast.
de dikte van de schijven en van de trommels is in orde.
ik sta dus voor een raadsel !!??
autorijden doe ik graag maar ik kom ook graag veilig tot stilstand.
wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
m.vr.g Tinus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik het zo lees lijkt het erop dat je geen vacuum-bekrachtiging meer hebt op je hoofdrem cilinder. Doe het volgende eens: trap een aantal keren je pedaal in met motor uit, houd het daarna ingedrukt en start de auto, het pedaal moet nu een stukje zakken. Is dit niet het geval dan weet je waar je zoeken moet.
Ben benieuwd,
Sytze
Maar alle 4 slangen ineens tegelijk? Dat betwijfel ik.
1 tje geloof ik wel, maar 4?
Sytze
hallo , ik heb de test met de hoofdremcilinder gedaan , aantal keren rempedaal
ingetrapt en daarna de motor gestart het rempedaal zakt dan een beetje dus
de hoofdremcilinder werkt .
wat betreft de remslangen , de voorste 2 zijn 1,5 jaar geleden vernieuwd en de
achterste remslangen hebben geen zichtbare slijtage (ook niet dikker)
het probleem is van de ene op de andere dag ontstaan , het remvloeistof peil
blijft op de juiste hoogte .
ik heb ook alle remleidingen gecontroleerd , deze zien er nog goed uit ,
geen roest aanslag ook niet bij de koppelingen .
ik ga vandaag ff op een rustige weg een paar rem testen doen , meschien valt
me dan iets op . als jullie nog een idee hebben wat het kan zijn , hoor
ik het graag , alvast bedankt voor het meedenken.
m.vr.gr. Tinus
18 jaar
Dan kunnen de zuigers van de voorste remcilinders vast zitten. Heb dat 1x eerder meegemaakt met een amerikaan. Je kon staan op je rempedaal, echter de zuigers kwamen er geen milimeter uit. Deze auto remde alleen achter, dus je snapt dat er weinig gebeurde wanneer je met deze auto remde. Je kunt hem eens vrij zetten voor en de wielen ronddraaien en een ander laten remmen. De wielen moeten dan subiet onwrikbaar vast zitten. Hij trekt toch niet naar een kant toch? Anders moet je even iemand laten remmen en dan ff je ontluchtings nippel een slag opendraaien voor. De remvloeistof moet er met kracht uitspuiten. Is dit niet het geval dan zou er idd van een aan de binnenzijde opgezwollen remslang sprake kunnen zijn. Wil me alleen niet aan dat het 2 of 4 tegelijk zijn.
Jij bent aan zet,
Sytze
heb vandaag ff een paar remtestjes gedaan , echter het resultaat was ronduit slecht
hoe hard ik ook op het rempedaal trapte de remkracht viel zwaar tegen .
de auto remt wel kaars recht , ik ga toch nog maar eens de remzuigers nakijken
wie weet werken ze toch niet zo goed als ik dacht . ik houd jullie op de hoogte .
gr. Tinus
18 jaar
probleem is opgelost , ppffff , het waren toch de zuigers van de
voorste remcilinders , had alleen niet verwacht dat ze links en rechts
tegelijk vast zouden zitten . na demontage heb ik het zaakje grondig
gereinigd en geinspecteerd en geen afwijkingen gevonden.
na montage het zaakje ontlucht en alles werkt weer zoals het moet,
ik dank jullie voor alle reacties .
m.vr.g. Tinus
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Corsica of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar