Chevrolet US S-10: steeds gebuisd voor CO

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2200

hoi iedereen,
ik heb begin dit jaar een S10 gekocht en heb hem nog steeds niet door keuring gekregen wegens te hoge CO, nu het verhaal begint zo:
in den beginne reed de wagen enkel op LPG wegens defecte naftpomp op stationair draaien ging ie steeds schommelen van 900T tot 1400T en tijdens het rijden viel ie soms ineens dood maar kon telkens terug starten door echt stil te leggen en vitesse terugschakelen heb toen voorste lambda sensor, MAP sensor, bougies+ -kabels vervangen steeds met hetzelfde resultaat op gegeven moment heb ik de naftpomp (in de tank) vervangen door een exerne pomp + naftfilter toen willen starten en rijden op benzine (ging ook niet goed) dan heb ik er een busje reiniging ingedaan ging beter maar nog steeds dat schommelend toerental nu ben ik door een forum op't internet erachter gekomen dat het wel eens aan de fuel pressure regulator kon liggen, dus ikke dat vacuumdarmpke erafgetrokken en gezien dat er benzine uitkwam dat stuk dan ook vervangen, nu draait ie als eeen bloempje op benzine daarna ben ik er nog eens achtergekomen dat mijn automatische labdaregelaar van de LPG ook defect was wat dus het steeds stilvalen verklaarde dus nu een vaste regelschroef ertussegestoken ergens daartussen heb ik ook nog de katalysator vervangen maar nog staads een te hoge CO-meting de Lambda waarde is goed nu heb ik nog wel nie de achterste lamdasensor vervangen maar ben wel bijna einde raad kan er AUB iemand mij snel helpen want moet binnen ne week terug naar de keuring en als ge alles opteld heeft die wagen me al een serieuze duit gekost
maar ie rijd toch zo lekker
PLEASE HELPP MEEEEE
grts en dank op voorhand

chevyS10 echte problemcar

Geplaatst door chevyS10 echte problemcar (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US S-10? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Tsja, heb je hem ook uitgelezen met een obd kast? dat geeft meestal de fout wel aan.
Ik denk dat het stappenmotortje voor de stationairregeling niet goed is, verklaard wel het heen en weer schommelen.
Bougies, wel ac-delco van het juiste type gebruikt? Tank eens een benzine die ook een reinigende werking heeft (v-power, excellium, excellent etc etc. ) Maar goed, even een autoscan kastje eraan op de obd stekker en je weet welke foutcodes er in zitten, deze even opschrijven, daarna de codes wissen, dan weer de auto laten lopen en evt foutcodes die dan weer terugkomen opschrijven en hier even posten, kan ik kijken wat er aan de hand is en je gerichter vertellen waar je moet zoeken of wat je moet vervangen.

gr

Peco power

chevyS10 echte problemcar (0), 13 jaar geleden

heb ik al gedaan en ie geeft geen fouten aan alleen telkens als ik iets heb vervangen en dus stekkertje losgetrokken dan geeft ie die fout voor de rest fout vrij
vervangen stukken allemaal originele stukken
ook luchtfilter vervangen, was ik nog vergeten te vermelden
heb wel ergens gelezen dat als je de luchtfilter eruithaald de co naar beneden gaat maar wat dan met de lambda waarde??
grts

chevyS10 echte problemcar (0), 13 jaar geleden

hoi , heb nog maar eens een neiue cat gestoken nu op naft wel goeie CO maar op LPG nog niet nog maar eens naar gasb..r van de week en duimen maar he
grts

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US S-10 of stel zelf een nieuwe vraag.