close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daewoo-Chevrolet Nubira 2.0: ABS lampje

Bouwjaar: 1998

Ik heb de volgende gecombineerde problemen met een Nuberia station die aan het stroomloopschema te zien met elkaar in verbinding staan.Het ABS lampje blijft branden en als je niet meteen "doorstart" maar de auto eerst even op kontakt laat staan slaat de motor niet meer aan. Wanneer de sleutel meteen doorgedraaaid wordt naar de startstand slaat hij meteen aan. Als je de auto op kontakt zet en de handrem erop trekt of het niveauvlottertje van de remvloeistof in werking laat treden (door deze laatste twee handelingen gaat het handrem/remvloeistof controle lampje op het dashbord branden)klikt het ABS systeemrelais links in de voetenruimte en gaat het ABS lampje uit en gaat pas weer aan als je de handrem eraf zet. Wanneer ik tijdens het rijden de handrem er iets optrekt blijft het ABS lampje branden en gaat het ABS systeemrelais staan tikken.Wanneer het ABS lampje brandt valt ook meteen de comminucatie met de uitlees app weg, zowel motor,chassis als airbag comminucatie is niet meer mogelijk. Ik heb de volgende aansluitingen al gecontroleerd en gereinigd:Stekkers aan ABS computer links in voeten ruimte. Stekkers op ECU rechts in voetenruimte. Massapunten: links in voetenruimte, linksvoor op binnescherm, rechtsvoor achter luchtfilterkast, midden achterop motorblok en links op inlaatspruitstuk. +30 en +15 spaninnigen maar deze zijn allemaal goed.

Geplaatst door

Muppet (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet of het de oplossing is,maar vaak is de massa draad vanaf de computer naar chassis,dikke zwarte draad vanaf computer naar massapunt bij linkerkoplamp/accu,geoxideerd.

kees6216 0

20 jaar

Probleem opgelost.
Kees nog bedankt voor je antwoord, maar de aansluiting achter de linker koplamp had een goede massa. Het probleem zat wel in deze kabel maar dan ergens onderweg naar de ABS computer. Met de Ohm-meter was er tenopzichte van massa (onbelast) 0 Ohm weerstand maar er zitten schijnbaar zoveel gebruikers op deze massa dat toen ik net achter de computer er een extra kabel bijaan maakte en deze tegen de carrosserie hield, de vonken er vanaf spatte. Dus net achter de computer een extra massakabel aanleggen is de oplossing.

Muppet 0
badge

20 jaar

ik bedoelde dus dat de massakabel inwendig geoxideerd is,sorry als dat niet duidelijk is overgekomen

kees6216 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.