Deze maand een Chevrolet Captiva 2.0 VCDi van een particulier gekocht na hem getest te hebben bij de dealer...
Op de weg naar huis ging het mis na 200 KM gereden te hebben.. Auto laten afslepen.
Diverse lampjes zijn gaan branden na 200 km
DTC foutcodes:
U0401
P0733
P0732
P0100
P0110
P0504
P0700
P0095
C0561
B0015
U0155
Gaarne advies hoe dit had kunnen gebeuren. Ben bezig de auto terug te geven echter dat gaat wat moeizaam.
Bij voor baad dank!
Robert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mijn 1e gedachte: waterschade gehad?
Versnellingsbak geeft problemen met de 2e en 3e versnelling.
Luchtmassameter + ingebouwde lucht temperatuur sensor geven een fout.
Can-bus heeft problemen en de B en C code weet ik zo niet.
Hier kun je vrij veel over de codes vinden: http://dtcsearch.com/
Heb de auto voor enkele weken geleden gekocht. En ben aan het touwtrekken met de verkoper daar waar dit een verborgen probleem is.
Is het mogelijk dit soort zaken op te lossen?
Chevrolet heeft geprobeerd de DTC te resetten echter het probleem blijft
Zelf aan het kijken via:
P0100 Mass Air Flow Sensor http://engine-codes.com/p0100.html
P0110 P0110 - Intake Air Temperature Circuit Malfunction http://engine-codes.com/p0110.html
P0504 Brake Switch Circuit 'A' / 'B' Correlation http://engine-codes.com/p0504.html
P0700 Transaxle Control System Malfunction http://engine-codes.com/p0700_chevrolet....
P0095 Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit
C0561
B0015
U0155
De vraag... als het waterschade is het dan voldoende de DTC sensoren te vervangen?
12 jaar
Nee, alleen sensoren is zeker niet voldoende.
De can-bus is een communicatie kabel (2-aderig) die een aantal ecu's met elkaar verbindt.
De aangesloten ecu's verwachten ook signalen van elkaar, zoals de voertuigsnelhied van het ABS.
Daar is ook een probleem mee - dat zijn die Uxxx codes.
En wie zegt dat de sensoren zelf het probleem zijn? Kan voor hetzelfde geldt bedrading en/of stekkers zijn.
Tot aan de stekkers op de ecu an toe.
De P0700 is de enige die geen fout is. Die vertelt je dat de automatische bak ook foutcodes heeft en de motorcomputer heeft gevraagd om mede namens de bak de MIL (foutlamp) aan te zetten.
Hmmm..
Het is overigens een mooie auto echter moet zien dat ze hem terug nemen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Captiva of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar