wij hebben hier een deawoo matiz bj.1999 waarvan het co en hc tehoog is resp.0,75 en 250 bij stationair toerental, bij verhoogd toerental resp.0,6 en 150 terwijl het lambda getal 1,0 is bij beide toerentallen. is het probleem bij u bekend ? wij hebben inlaattemp. sensor vervangen, motortemp.sensor verv, lambdasensor uitgewisseld, inlaatgedemonteerd en dicht bevonden, onsteking gecontroleerd, kleppen gesteld,tankretourdamp inst.gecontroleerd,brandstofdruk is goed. graag reaktie b.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk een lekkende injector. Heb je het sproeipatroon al bekeken?
bekijk de massa aansluiting op de bak maar eens, deze massa is ook voor de lambdasonde, ECU "ziet" verkeerde waardes met dit soort symptomen van 4-gas uitstoot.
vr.gr.
ik heb een paar keer zo`n klacht bij een matiz gehad en uiteindelijk was de katalysator de boos doener.
waar het te hoge hc vandaan kwam weet ik ook niet.
Sorry vergeten te reageren, injectoren had ik inderdaad ook al getest en bleken perfekt te zijn de boosdoener was de katalysator deze is vervangen en het co- was goed ook op verhoogd toerental daarintegen bleef het hc wel hoog maar goed dit is geen a.p.k. punt. allen nog bedankt voor reactie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar