Daewoo-Chevrolet Matiz: deawoo matiz 1999 soms moeilijk starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

hallo ,

ben bezig met het autootje van mn meisje en heb het volgende probleem ,
soms start de auto heel slecht , loopt dan op 2 cil en gaat heel moeilijk aan ,
heb de bougie kabels al vervangen + de bougies , haalde de bougies eruit en de eerste
de linker was pikzwart ? nieuwe bougies geplaatst , nog steeds af en toe niet starten ?? help wie heeft er een tip voor mij ? koppakking ? een maand geleden is er een leiding gesprongen ( koelvloeistof ) is toen wel erg warm geworden ! koelvloeistof reservoir loopt ook steeds leeg ?????? gr aron

siliakus

Geplaatst door siliakus (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Matiz? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 16 jaar geleden

Waarschijnlijk lekke koppakking. Als de (koude) motor aanslaat, zie je dan veel witte rook uit de uitlaat komen? Zo ja, dan heb je i.d.d. een lekke koppakking. Koelvloeistof die op de zuiger ligt, die door de uitlaat naar buiten komt. Verklaart dan ook waarom 'ie zo slecht start en op 2 poten loopt.
Rob.

siliakus (0), 16 jaar geleden

hoi rob , als ik heb start komt er idd witte rook uit , maar als de pakking lek is zou hiij toch vaker slecht moeten starten ? ik lees ook veel over een massa probleem , of heeft dat er niks mee te maken ? heb jij zelf als een keer de pakking vervangen bij een matiz ? gr a

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 16 jaar geleden

Heb nooit bij dit type een koppakking vervangen. Als de motor warm is, is het verklaarbaar dat 'ie goed start. Blok en kop zijn dan wat uitgezet en kunnen dan de boel nét weer afdichten. Als 'ie koud is, zou je denken dat 'ie dan altijd slecht zou starten. Waarom 'ie dat bij jou niet doet, weet ik ook niet. Koude motoren roken sowieso altijd wel. Maar da's eerder grijze rook en da's normaal. Met witte rook bedoel ik ook inderdaad écht witte rook. Eerder stoom. Door het systeem af te persen kan de garage wel zien of de koppakking lekt. Heb je misschien waterduppels aan je oliepijlstok zitten of is de motorolie grijs? Dit duidt eveneens op een lekke koppakking. Of heb je misschien olie in je koelwater zitten? Duidt ook op een lekke koppakking.
Success ermee.
Rob.

WPW (0), 16 jaar geleden

Krukas sensor eens nakijken/vervangen.

@WIN (0), 15 jaar geleden

onsteking op tijd zetten wil ook wel helpen

WPW (0), 15 jaar geleden

Als dit bij te stellen is ja, wat ik pas geleden (weer) had was moeilijk starten, ik was ervan overtuigd dat dit een aarde probleem was, zoeke zoeke en nog eens zoeke, eindelijk de monteur kunnen overtuigen alle aard punten los te maken, schoon schuren(roest) van het plaatmateriaal, de bouten, alles weer vastgezet, opgelost, start als een tierelier sindsdien. Dus ook al meet je perfecte aarde dan zegt dat helemaal niets.

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 15 jaar geleden

Mooi dat het zo is opgelost. Véél goedkoper dan een lekke koppakking.
Massa is i.d.d ook een bekend probleem bij de Matiz.

dupl-u-12280-5dd149e8a881e+Rklink (0), 15 jaar geleden

[quote=siliakus]hallo ,

ben bezig met het autootje van mn meisje en heb het volgende probleem ,
soms start de auto heel slecht , loopt dan op 2 cil en gaat heel moeilijk aan ,
heb de bougie kabels al vervangen + de bougies , haalde de bougies eruit en de eerste
de linker was pikzwart ? nieuwe bougies geplaatst , nog steeds af en toe niet starten ?? help wie heeft er een tip voor mij ? koppakking ? een maand geleden is er een leiding gesprongen ( koelvloeistof ) is toen wel erg warm geworden ! koelvloeistof reservoir loopt ook steeds leeg ?????? gr aron[/quote]
Weet niet of je inmiddels het probleem van het leeglopende koelvoeistofreservoir hebt opgelost, maar wellicht ligt de oorzaak daarvan bij het inlaatspruitstuk. Deze willen bij dit type auto vaak koelvloeistof lekken. Je zou dan echter wel een plasje koelvloeistof onder de auto moeten zien. Voor de oplossing hiervan hoef je niet persé een nieuw inlaatspruitstuk te kopen. Zie mijn posting van gisteren op dit forum.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.