Beste forumleden,
ik krijg de koppakking van de Matiz niet dicht.
Eerste reparatie: nieuwe koppakking genomteerd, auto blijft druk opbouwen in koelsysteem en koelvloeistof gebruiken.
Bij nadere inspectie met stalen lineaal blijkt de kop kromgetrokken.
Tweede reparatie:
Heb een 2e hands kop gekocht, deze ontkoold, kleppen ingeschuurd, nieuwe klepsteelrubbers, nieuwe nokkenaskeerring gemonteerd, alle pasvlakken ontdaan van resten pakking en ontvet met benzine.
Kopbouten gereinigd, licht ingeolied en de gaten gereinigd met benzine + perslucht (helemaal droog) Blok mbv staalborstel en benzine gereinigd.
Kop met nieuwe pakking gemonteerd, bouten op 90 Nm aangetrokken.
Na een half uurtje goed te lopen heel veel witte damp uit de uitlaat + koelwatergebruik.
Heeft iemand tips? Suggesties? Zij er bruikbare afdichtingsmiddelen?
groeten Armand
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blok recht?
nieuwe kop ook krom/gescheurd misschien??
Hallo allemaal,
even een update van de Matiz....
oude kop naar reviesiebedrijf gebracht. Gevlakt, afgeperst, nieuwe klepsteelrubbers en klepjes opnieuw ingeslepen. Gecontroleerd op scheurvorming. Revisiebedrijf zegt dat de kop goed zou moeten zijn.
Onderblok met mbv lineaal gecontroleerd op vlakheid.
Montage v.d. cilinderkop heel zorgvuldig uitgevoerd.
Resultaat idem. vorige reparaties. Nu ook weer veel witte rook + koelwaterverbruik en water in de olie.
Conclusie: achteraf gezien waarschijnlijk onderblok gescheurd.
groeten, Armandf
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Matiz of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar