Daewoo-Chevrolet Kalos: Motor loopt af en toe niet goed

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

k ben een, op zich, tevreden 1e eigenaar van een Daewoo Kalos 1.2 uit 2004. Echter heb ik sinds de aanschaf al het probleem dat de motor af en toe kuren heeft:
- stationair rommelig lopen;
- "schokerig" lopen bij het "op de koppeling" rijden (dus stapvoets in een file bv.);
- hij blijft uit zichzelf gas geven als ik het gas al heb los gelaten;
- maar het irritanste: bij het omhoog/omlaag schakelen, bij het oplaten komen van de koppeling valt het vermogen "even" weg (tenminste daar lijkt het op) waardoor je koppeling dus of "slipt" of niet "vloeiend" aankoppeld.

Let op: al deze verschijnselen heeft ie dus af en toe.

Het probleem is dat ie het dus af en toe heeft en daarom slecht te reproduceren is (ook voor de dealer). Ze hebben bij de dealer, omdat er nog garantie op zit, al diverse keren geprobeerd dit probleem op te lossen:
- bougie-kabels vervangen;
- gashuis schoongemaakt;
- software/firmware geupdate van het motormanagement.

Maar dit alles mag nog steeds niet baten.

Heeft iemand hier enig idee wat dit zou kunnen zijn? Bvd!

arnootje77

Geplaatst door arnootje77 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Kalos? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

michel (0), 17 jaar geleden

Heb hetzelfde probleem met mijn nexia. Bij mij zat de kat ook dicht vooral als de motor warm werd dan werd het erger misschien bij jou ook een deel van de oorzaak?? heb zelf ook al nieuwe computer, bobine en onsteking maar helpt allemaal niet...

Case78 (0), 17 jaar geleden

Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem met mijn Lanos.
Mijn auto lijkt het wel continu te hebben, maar alleen bij een laag toerental. Zodra ik boven de 2.500 toeren kom, lijkt de motor weer prima te lopen. Laat ik hem stationair draaien, dan loopt de auto erg onregelmatig, en met een laag stationair toerental (zo'n 650 toeren, normaal 1000 - 1100)
Ook de koppeling voelt erg schokkerig aan. Heeft iemand al de oplossing gevonden voor dit probleem, of niet?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Kalos of stel zelf een nieuwe vraag.