motormanagement gaat branden fout code 133 (O2 sensor stuk)
In de katalysator zitten 2 O2 sensoren 1 x 2 draden en 1 x 4 draden
Hoe kom ik er achter welke van de 2 kapot is
Als ik de OBD uitlees geeft hij aan bij bank 2 not supported by car
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je hem gereset hebt,komt de fout code P0133 dan meteen weer terug?
Zo nee,dan even de stekkerverbinding met contactspray schoonspuiten.
Om dan zeker te zijn kun je ook met een voltmeter op de grijze en zwarte draad de spanning meten,de pendelt als je iets gas geeft tussen 0 en 1 volt,blijft hij staan dan is hij kapot.
De 2 witte draden zijn voor de verwarming van de lambdasonde,maar ik weet er de Ohmse waarde niet van,in elk geval als je meet met een ohmmeter moet je een waarde meten hoger dan +/-24 Ohm.
Ik neem aan dat de foutcode P0133 is? Dat is O2 Sensor Circuit Slow Response Bank 1 Sensor 1
Sensor 1 is de sensor Vóór de katalysator. Bank is in dit geval niet van belang, er is maar 1 bank.
Bank 2 heb je als je 2 lambdasondes voor de kat hebt, vaak bij V6, V8 gebruikt, maar kan ook bij 4-cylinders.
Mogelijk is de sensor niet defect, maar alleen de brenger van slecht nieuws.
Namelijk dat het LPG systeem wat te traag reageert.
Als je de fout wist en vanaf dat moment op benzine rijd, komt de fout dan terug?
antwoord op thei11316
Nee de foutcode kan heel lang wegblijven maar komt zonder warschuwing opeens weer terug ik zal hem schoon maken
antwoordtd op oldford
Ik heb nog niet geprobeerd op benzine te rijden het enige wat ik kan zeggen dat de auto perfect rijd zowel op gas als op benzine
Dank voor je uitleg over bank 1 en bank 2
10 jaar
Ik heb zelf een 1.6 op LPG,herken het probleem,meestal krijg ik die foutcode als ik met een constante snelheid op de autoweg rij bij 120/130 kmh,ik reset de boel met de OBD scanner en kan dan weer een 3000km rijden voor hij weer terug komt,ik lig er verder ook niet wakker van.
10 jaar
Oke dank voor je uitleg ik lig er ook niet wakker van
Maar ik heb begrepen dat het vaak een massa probleem is en ga het toch eens onderzoeken
10 jaar
Ja dat is een goeie en zou best wel een kunnen bij de 1e sensor,dat is een 2 draads en die zal de massa via de uitlaat moeten krijgen.
Mijn vorge auto op LPG was een PT Cruiser en die hadden op de achterste uitlaatpot een extra massa aansluiting zitten.
Over een maand of 2 is het weer iets aangenamer,dan zal ik eens onder de auto duiken en een massa aan de uitlaaat maken
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Tacuma of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar